۰
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳

نگرانی روس‌ها از کناره‌گیری اخضر ابراهیمی

گاتیلوف با انتقاد از رویکرد معارضان سوری اضافه کرد: گروه های معارض سوری از همکاری برای یافتن راهکاری برای حل و فصل مسالمت آمیز مسایل سوریه خودداری می کنند.
درحالی که رسانه های خبری از احتمال استعفای اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه در هفته آینده خبر می دهندˈگنادی گاتیلوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به پیامدهای این مساله در روند حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه هشدار داد.

به گزارش ایرنا، گاتیلوف روز شنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ نوشت: استعفای ابراهیمی بر تلاش های مربوط به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود : ابراهیمی برای جلب مشارکت همه طرف های مناقشه سوریه تلاش می کند و اقدامات وی در این راستا متمرکز شده است.

گاتیلوف با انتقاد از رویکرد معارضان سوری اضافه کرد: گروه های معارض سوری از همکاری برای یافتن راهکاری برای حل و فصل مسالمت آمیز مسایل سوریه خودداری می کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه مطلب بدون ذکر نام کشور مشخصی نوشت: برخی از بازیگران خارجی هم تمایلی برای برقراری چنین همکاری و حل مسایل سوریه ندارند.

رسانه های خبری روسیه از دو روز پیش اخباری مبنی بر آماده شدن اخضر ابراهیمی برای اعلام استعفای خود از مقام نماینده دبیرکل سازمان ملل خبر می دهند.

در همین حال کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز در بخش های خبری خود اعلام کرد: مقام های سازمان ملل از اظهار نظر در باره احتمال استعفای ابراهیمی خودداری می کنند.

این رسانه روسی به نقل از منابع آگاه از اعلام استعفای ابراهیمی در طول هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری ایتارتاس نیز در خبری نوشت: به احتمال زیاد ابراهیمی در پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

در این گزارش تاریخ اعلام استعفای ابراهیمی ۱۸ آوریل جاری اعلام شده است.

ابراهیمی وزیر امور خارجه سابق الجزایر از ماه اوت سال گذشته (حدود هشت ماه) نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه می باشد که جانشین ˈکوفی عنانˈ در این مقام شده است.

روسیه بارها حمایت خود را از اقدامات ابراهیمی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه اعلام کرد اما غرب به سرکردگی آمریکا و برخی کشورهای عربی همچون قطر از همکاری با وی برای پیشبرد روند حل و فصل مسایل سوریه و آغاز مذاکرات ملی در این کشور خودداری کردند.
کد مطلب: 27389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *