۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰

آخرین اخبار از وضعیت اساسنامه خانه سینما

وقتی که ما گفتیم در سینما دو الگو وجود دارد: شهید آوینی و مخملباف. بعضی‌ها این حرف را به گونه‌ای تعریف کردند که انگار ما داریم به هنرمندان دیکته می‌کنیم، چگونه باشند.
سیدمحمد حسینی با اشاره به برخی از فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه سینما گفت: متاسفانه در بخش سینما گاهی اوقات مسائل سیاسی دخیل می‌شود و اختلاف نظرهای سیاسی وارد هنر و سیاست می‌شود. از طرف دیگر گاهی اوقات برخی حرف‌ها ناقص منتقل می‌شود. به طور مثال وقتی که ما گفتیم در سینما دو الگو وجود دارد: شهید آوینی و مخملباف. بعضی‌ها این حرف را به گونه‌ای تعریف کردند که انگار ما داریم به هنرمندان دیکته می‌کنیم، چگونه باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: بعضی انتقاد‌ها و صحبت‌های سینماگران در حد هتاکی بوده است اما با سعه صدر از کنار آن‌ها رد شده‌ایم.

وی با حمایت از مدیریت سینمایی وزارت ارشاد افزود: البته ضعف‌هایی در بخش سینمایی وجود دارد اما فعالیت کلان صرفا ضعف نیست از طرف دیگر گروهی از روز اول شمشیر را علیه این مدیریت بسته بودند.

حسینی در پاسخ به سوالی پیرامون بازگشایی خانه سینما گفت: ما همیشه حامی فعالیت صنفی هستیم اما در مورد خانه‌سینما بحث قانونی وجود داشت و افراد پذیرفتند اساسنامه دوباره نوشته شوند و این اساسنامه نوشته شده است. مسعود جعفر جوزانی نامه نوشته و اساسنامه را در اختیار ما قرار داده‌اند. این اساسنامه در سازمان سینمایی درحال بررسی است و پس از بررسی و تایید آن فعالیت خانه‌سینما می‌تواند آغاز شود.

این نشست همچنان در حال برگزاری است و گزارش تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.
کد مطلب: 27531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *