۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹

ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان حباب دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی، گفت: قیمت سکه بهار آزادی همچنان در بازار داخلی حباب دارد و در ربع سکه بهار آزادی بیش از ۱۵۰ هزار تومان حباب دیده می شود.
به گزارش مهر، احمد وفادار در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت:‌ هر قطعه ربع سکه بهار آزادی حدود ۴۲۰ هزار تومان فروخته می شود که باید کاهش یابد.
وی افزود: کاهش عرضه و مقاومت فروشندگان سکه باعث شده است قیمتها متناسب با بازارهای جهانی کاهش نیابد، اما پایداری روند کاهش قیمت در بازارهای جهانی حتما حباب را در بازارهای داخلی خواهد شکست.
وفادار گفت: در صنعت طلا حباب نداریم و قیمتها متناسب با نرخهای جهانی است. وفادار اظهارداشت: قیمت هر اونس طلا هم به ۱۳۸۰ دلار رسیده است.
هم اکنون قیمت سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، طرح قدیم به یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، نیم سکه به ۶۷۰ هزار تومان، ربع سکه به ۴۱۸ هزار تومان، سکه گرمی به ۲۹۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۲۴ هزار تومان کاهش یافته است.
در همین حال، قیمت‌های واقعی سکه تمام طرح جدید را از فرمول قیمت‌گذاری ذیل به‌دست آورد.
۴.۲۴۹۲۷ ÷ (قیمت یک دلار بازار× قیمت یک اونس طلا) = قیمت یک عدد سکه تمام
قیمت دلار در بازار ۳۵۰۰ تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۷۴ دلار است. حال اگر عدد ۳۵۰۰ را در عدد ۱۳۷۴ ضرب کنیم و عدد حاصل را بر عدد ۴.۲۴۹۲۷ ( وزن طلای خالص سکه) تقسیم کنیم، قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۳۲ هزار تومان می‌شود، این در حالی است که قیمت این نوع سکه در بازار در حال حاضر یک میلیون و۳۱۶ هزار تومان است.
کد مطلب: 27703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *