۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نرخ نهایی گندم را دولت اعلام می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تصمیم‌گیری نهایی در مورد نرخ خرید گندم از کشاورزان توسط دولت انجام می‌شود اما پیشنهاد ۸۰۰ تومان از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.
فارس: ناصر توکلی اظهار داشت: ما با بررسی همه‌جانبه و تعیین نرخ هزینه‌ها و درآمدی که برای کشاورز باقی می‌ماند قیمت ۸۰۰ تومان را به عنوان نرخ خرید تضمینی اعلام کردیم و از نرخ مطرح شده ۶۵۰ تومان ناراضی بودیم که امیدواریم دولت نیز هر چه سریع‌تر این قیمت پیشنهادی را مصوب و برای خرید در ماه‌های آینده مشکلی نداشته باشیم.
وی از ظرفیت ذخیره‌سازی ۹ میلیون تن گندم در کشور خبر داد و تصریح کرد: نحوه خرید، مدیریت و مراکز خرید باید متناسب با میزان تولید و امکان جمع‌آوری تمام محصولات تولیدی کشاورزان باشد که در این زمینه برخی اقدامات و توافقات نهایی نیز انجام شده است.
توکلی با بیان اینکه افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در میزان تولید گندم در کشور در نظر گرفتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوبی که در مناطق مختلف داشتیم به نظر می‌رسد میزان تولید افزایش پیدا کند و با همکاری سازمان غله بتوانیم خرید کم هزینه و راحتی را داشته باشیم.
این مسئول اضافه کرد: در این زمینه سازمان غله قول مساعد داده است که با دایر کردن مراکز خرید به صورت متوسط در همه مناطق گندم‌خیز وزارت جهاد را در خرید کم دغدغه از کشاورزان فراهم کند تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.
وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی براساس سیاست‌گذاری‌هایی که انجام داده در تلاش است سرمایه‌گذاری خوبی را هم در حوزه داخلی و هم خارجی انجام دهد تا ظرفیت ذخیره‌سازی گندم با توجه به افزایش ساخت و تولید انبارها و سیلوها ارتقا یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: ما در سال گذشته بالغ بر ۱۱۸ میلیون تن محصول کشاورزی تولید کردیم که بیش از ۸۵ درصد آن در حوزه معاونت گیاهی و مابقی نیز مربوط به محصولات باغی و صیفی‌جات بوده است.
توکلی در ادامه سخنان خود گفت: استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین در افزایش میزان تولیدات بسیار مؤثر بوده به طوریکه ما در واحد سطح افزایش راندمان تولید را در سال‌های اخیر به عینه شاهد هستیم و در افزایش عملکرد، هزینه کمتری نسبت به توسعه سطح زیر کشت نظاره‌گر می‌باشیم.



سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بخش کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی از بهبود وضعیت زیرساختی در حوزه کشاورزی خبر داد و افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که این رقم تا سقف چهار هزار میلیارد تومان مورد تصویب و تأیید قرار گرفته است.

وی از پرداخت تسهیلات ویژه برای کشاورزان در حوزه تجهیز و مدرن‌سازی آبیاری مزارع دیم خبر داد و تصریح کرد: دولت بخش عظیمی از هزینه‌های مربوط به این حوزه را خود متقبل شده تا بتوان کشاورزان را ترغیب به تولید بیشتر با فناوری‌های جدید و اقدامات زیربنایی در این حوزه کرد.

توکلی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: بخش خصوصی نیز زیرساخت‌های لازم را برای خرید و توسعه محصول استراتژیکی همچون گندم فراهم کرده که در کنار آن بخش دولتی نیز می‌تواند یاریگر این مجموعه باشد.
کد مطلب: 27890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *