۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲

رایزنی معاونین وزرای خارجه ایران و روسیه در تهران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اعلام خبر سفر فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی به روسیه برای شرکت در اجلاس هسته ای امنیت نیروگاه های اتمی ، از سفر معاون وزیر خارجه روسیه به تهران به دعوت حسین امیرعبدالهیان به منظور گفتگو در خصوص موضوعات منطقه به ویژه سوریه خبر داد.
مهر: سید رضا سجادی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از سفر باگدانف، معاون منطقه عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روسیه به تهران خبر داد.
وی با اشاره به اینکه میخائیل باگدانف به دعوت حسین امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه صورت می گیرد، افزود: معاون وزیر خارجه روسیه ۴ اردیبهشت ماه به ایران سفر می کند و این سفر دو روزه خواهد بود.
سجادی در خصوص این سفر گفت: رایزنی های سیاسی با وزارت خارجه روسیه در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های حساس و مورد علاقه دو طرف مثل افغانستان، عراق، خاورمیانه همیشه وجود داشته است و این سفر نیز در چارچوب رایزنی های دو کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: روسیه و ایران همواره نسبت به آینده سوریه دغدغه داشته اند و مخالف دخالت های خارجی و تحمیل دخالت ها به مردم سوریه بوده اند و برای تحقق این هدف با روسیه مذاکره می کنیم و در این سفر نیز یکی از موضوعات اصلی مذاکرات همین مسئله خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه خاطرنشان کرد: البته در خصوص موضوعات مربوط به خاورمیانه ، لیبی و بحرین نیز که مجموعه مناطق حساس و مورد علاقه دو کشور هستند رایزنی خواهد شد.
سجادی همچنین سفر معاون مجلس دومای روسیه به دعوت محمدرضا باهنر ، نایب رئیس مجلس نیز خبر داد و گفت که در سفر وی نیز خصوص موضوعات مختلف همکاری دو کشور گفتگو خواهد شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین از سفر فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به روسیه نیز خبر داد.
وی افزود: قرار است در تیرماه اجلاس جهانی هسته ای با موضوع امنیت نیروگاه های هسته ای در روسیه برگزار شود که از این اجلاس از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی با همکاری روسیه برگزار خواهد شد و از عباسی نیز برای حضور در این اجلاس دعوت شده است.
کد مطلب: 27941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *