۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
داوود اوغلو:

درباره آینده سوریه با اسرائیل وارد بحث نمی‌شویم

وزیر امور خارجه ترکیه هر گونه مذاکره کشورش با اسرائیل درباره آینده سوریه و ارتباط عذرخواهی تل‌آویو از آنکارا در پی حمله رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در سال ۲۰۱۰ را با هدف دستیابی به پیشرفت‌هایی درخصوص سوریه تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی با اعلام اینکه مساله سوریه به تمام همسایگان ترکیه مربوط است، افزود: این موضع کنونی و آتی ترکیه خواهد بود. آنکارا هیچ گاه درباره آینده سوریه با اسرائیل گفت‌وگو نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه ترکیه بخشی از سیاست‌های منطقه‌ای تعیین شده اسرائیل نیست، گفت: آنکارا هم اکنون بازیگر اصلی روند سیاست‌گذاری‌ها و قطعنامه‌های منطقه‌ای در خاورمیانه است.
اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ترکیه به خاطر حمله به کشتی مرمره آبی در سال ۲۰۱۰ که باعث کشته شدن هشت ترکیه‌ای و یک آمریکایی ترکیه تبار شد، رسما عذرخواهی کرد اما کمی پس از این عذرخواهی، نتانیاهو این مساله را مشخص کرد که هدف و انگیزه از این عذرخواهی سوریه بوده است.
داوود اوغلو همچنین در خصوص روابط مخدوش شده آنکارا با عراق نیز اعلام کرد: ضرورت این امر وجود ندارد که فردی میان دو کشور میانجی‌گری کند.
روابط میان بغداد و آنکارا زمانی که نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق، ترکیه را به مداخله در امور داخلی کشورش محکوم کرد، دچار خدشه شد.
همچنین پیشتر وزیر امور خارجه ترکیه به سفر جان کری، همتای آمریکایی‌اش به عراق و ترکیه اشاره کرده بود.
کد مطلب: 27965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *