۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۳
مایلی‌کهن:

چرا یک موزامبیکی برای لیگ ما تصمیم می‌گیرد؟

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است کارلوس‌ کی‌روش با تصمیماتش فوتبال ما را رو به عقب می‌برد.
به گزارش تسنیم، محمد مایلی‌کهن در حاشیه مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار پرسپولیس در مورد این جشن اظهار داشت: هر کسی که این کار را کرده باید از آن تشکر کرد و دست مریزاد گفت. از همین جا دست تمام کسانی که بانی این مراسم بوده‌اند را می‌فشارم.
وی در پاسخ به این سوال که موافق ۱۶ تیمی یا ۱۸ تیمی شدن لیگ است عنوان کرد: من موافق مسائلی هستم که به نفع فوتبال ما باشد و منافع باشگاهی و ملی ما را در بر بگیرد. اگر ۱۸ تیمی شدن باعث این می‌شود موافق ۱۸ تیمی شدن لیگ هستم و اگر ۱۶ تیمی شدن شدن لیگ باعث پیشرفت می‌شود موافق آن هستم. البته صحبت‌هایی که مطرح می‌شود منافع ملی را در بر ندارد؛ ممکن است لیگ با چهار تیم هم کیفیت خوبی داشته باشد.
سرمربی تیم گهر ادامه داد: یادمان نمی‌رود که در مقطعی قرار بود به تعداد استان‌های کشورمان تیم در لیگ برتر داشته باشیم اما الان می‌گوییم ۱۶ تیم هم زیاد است. این مسئله‌ای است که کی‌روش به آن اعتقاد دارد هر چند وظیفه سرمربی تیم ملی نیست که درباره لیگ صحبت کند. کی‌روش موزامبیکی است و با تمام احترامی برای کشور موزامبیک قائلم اما این کشور در میان صاحبان فوتبال دنیا محلی از اعراب ندارد. حالا چطور کی‌روش برای لیگ ما تصمیم می‌گیرد نمی‌دانم. حتی در موزامبیک هم نمی‌گذارند کی‌روش در برگزاری لیگشان دخالت کند اما اینجا شرایط طور دیگری است.
مایلی‌کهن گفت: تمام این دخالت‌ها در شرایطی است که تیم ملی اصلا موفق نبوده اما ایشان دستور داده لیگ را ۱۶ تیمی برگزار و یا جام حذفی را حذف کنیم و این یعنی کی‌روش ما را رو به عقب هدایت می‌کند. در تمام کشورهای صاحب فوتبال دنیا برای بازی های ملی نهایت لیگشان ۲ تا ۳ روز تعطیل می‌شود اما اینجا با تمام تعطیلات فراوانی به خاطر تیم ملی ایجاد شده عملا نتیجه‌ای نگرفتیم.
وی در خصوص اینکه آیا لیگ ما توانسته پدیده‌ای به فوتبال معرفی کند یا خیر تصریح کرد: این همه بازیکنان نخبه در لیگ ما وجود دارد که هیچ وقت دیده نمی‌شود بعد می‌گوییم پدیده نداریم. امثال جهانبخش، افشین، مسلمان، جماعتی، ابراهیمی و ... پدیده هستند. خیلی‌ها معتقدند تیم سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ بهترین تیم ملی تاریخ کشورمان است اما من می‌گویم با این پتانسیلی که در لیگ ما وجود دارد تیم ملی بهتر از آن هم می‌توانیم داشته باشیم.
سرمربی اسبق تیم ملی در مورد حضور بازیکنان دورگه در تیم ملی تاکید کرد:‌ مشکلی با حضور دو رگه‌ها ندارم مثلا بازیکنی مثل دژاگه بسیار موثر و حرفه‌ای است اما کی‌روش نظری، داوری و آتشکده را به تیم ملی دعوت می‌کند و از آنها بازی نمی‌گیرد یا همین رضا قوچان‌نژاد به نظر من بازیکن کاملا معمولی است. من اعتقاد دارم لیگ پویا و جذابی داریم اما خودمان مشکلاتی را برای خودمان درست می‌کنیم.
مایلی‌کهن ادامه داد: متاسفانه در فوتبال دنبال جنگ هستیم در شرایطی که به نظر من این ورزش زبان صلح است. در جایی که با یک باخت تمام ارکان مدیریتی به هم می‌ریزد به نوعی فوتبال باید جنگ باشد اما باز هم می‌گویم فوتبال زبان صلح است و باید از آن لذت برد.
کد مطلب: 28042
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *