۰
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸
سیدرسول رنجبران :

ایران دارای رتبه92 در بین مقاصد گردشگری دنیا است

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر ایران رتبه 92 دنیا را از لحاظ مقصد گردشگری دارد که بسیار جایگاه ضعیفی است و سالانه تنها یک تا 2 میلیارد دلار از محل گردشگری خارجی سود عاید کشور می‌شود
ایران دارای رتبه92 در بین مقاصد گردشگری دنیا است
به گزارش خبرگزاری فارس  سیدرسول رنجبران در همایش مدیریت توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه حجم درآمد سالیانه از بخش گردشگری در دنیا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است، اظهار کرد: صنعت گردشگری پس از نفت و خودرو سازی سومین صنعت پر درآمد دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین ۹۵۰ میلیون نفر گردشگر در دنیا داریم، افزود: نمودار رشد افزایش گردشگران شیب تندی دارد، البته بحران‌های چند سال اخیر کشورهای اروپایی و عرب تا اندازه‌ای آن را کاهش داده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: آمریکا، چین، فرانسه، اسپانیا و ترکیه در رأس کشورهایی هستند که گردشگری قابل قبولی را ارائه کرده‌اند و به تنهایی ۲۵۰ میلیون گردشگر دنیا سالانه تنها به این پنج کشور سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک شغل پایدار ۷۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: در بخش گردشگری این رقم سرمایه‌گذاری می‌تواند تا یک سوم کاهش پیدا کند و مهم‌تر اینکه این صنعت پاک و بدون آلودگی بوده و این در حالی است که اصفهان با وجود دارایی‌های فراوانی که در حوزه گردشگری دارد، شهری آلوده است.

رنجبران یادآور شد: در حال حاضر ایران رتبه ۹۲ دنیا را از لحاظ مقصد گردشگری دارد که بسیار جایگاه ضعیفی است و سالانه تنها یک تا ۲ میلیارد دلار از محل گردشگری خارجی سود عاید کشور می‌شود که نسبت به یک هزار میلیارد دلار درآمد گردشگری کشورهای جهان رقم ناچیزی است.

وی با اشاره به سخنی از مهاتما گاندی رهبر ضد استعمار هند گفت: این شخصیت سیاسی و برجسته جهان با مشاهده اصفهان گفته بود، شما این شهر را به من بدهید به اندازه پول نفت ایران از محل گردشگری آن، درآمدزایی می‌کنم به گونه‌ای که بودجه یک سال کشور با حجم سودآوری گردشگری در این استان برابری کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه امروزه در ایران مدیریت‌ها به گونه‌ای است که ۹۰ درصد پی‌گیری و ۱۰ درصد کار فکری و با برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: اما در کشورهای دیگر دنیا این موضوع نسبت عکس دارد، که خود نشان از ضعف مدیریتی در کشور است.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ سالانه کشور گفت: تا زمان رسیدن به این سند باید ۲۰ میلیون گردشگر سالانه از ایران بازدید کنند، این در حالی است که اگر درست در مسیر توسعه قرار گرفته باشیم، باید در حال حاضر سالانه ۷ تا ۸ میلیون گردشگر از ایران بازدید کنند.

رنجبران اصلاح برداشت‌های غلط در حوزه گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و اقامتی و تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد را از جمله راهکارهای توسعه گردشگری در کشور برشمرد.
کد مطلب: 282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *