۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹

آیا حاج صفی تبانی کرده بود؟

حاج‌صفی و جمشیدیان بازیکنان بسیار با تعصبی هستند و طی چند سال گذشته برای تیم سپاهان زحمات فراوانی کشیدند و شائبه‌هایی که در مورد آنها وجود دارد را نمی‌پذیرم.
رئیس هیات فوتبال استان اصفهان درخصوص اینکه امسال سال خوبی برای فوتبال اصفهان نبوده، گفت: شاید در لیگ برتر این‌طور باشد اما در سطوح دیگر موفق بودیم.

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: ما یک تیم داشتیم که از لیگ دسته ۲ به لیگ یک آمد، در لیگ برتر هم هنوز ناامید نیستیم، تیم سپاهان به فینال جام‌حذفی رفته و در سوی دیگر هنوز در کورس قهرمانی لیگ برتر است اما تیم ذوب‌آهن تا حدودی به مشکل خورده که پیگیری می‌کنیم با تلاش کادر فنی و بازیکنان این تیم در لیگ برتر بماند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت تیم فوتبال گیتی‌پسند از دسته دوم مسابقات کشوری به دسته یک صعود کرد. گیتی‌پسند اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتسال شد. یک تیم جدید فوتسال از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد، تیم بانوان ما سوم لیگ برتر شدند. در فوتبال ساحلی و همچنین تیم‌های پایه توانستیم عنوان‌های خوبی را به دست آوریم و برای اینکه درخصوص فعالیت‌های فوتبالی استان اصفهان قضاوت عادلانه‌ای داشته باشیم نباید فقط لیگ برتر را نگاه کنیم و نگاه‌مان باید کلی باشد.

رئیس هیات فوتبال اصفهان تاکید کرد: البته من هم قبول دارم آنچه در لیگ برتر رخ می‌دهد بیشتر در چشم است، اما اگر واقعیت را بخواهید بدانید یک مجموعه عظیمی در فوتبال اصفهان به طور منظم امور را در تمامی سطوح پیش می‌برند تا در نهایت این استان کارنامه قابل قبولی از خود به جا بگذارد.

وی درخصوص شایعه تبانی احسان حاج‌صفی و احمد جمشیدیان دو بازیکن تیم سپاهان اصفهان گفت: من به هیچ‌وجه این موضوع را قبول ندارم. حاج‌صفی و جمشیدیان بازیکنان بسیار با تعصی هستند و طی چند سال گذشته برای تیم سپاهان زحمات فراوانی کشیدند و شائبه‌هایی که در مورد آنها وجود دارد را نمی‌پذیرم. هر بازیکنی روزهای خوب و بدی را در فوتبال دارد اما وقتی کارنامه این دو بازیکن را بررسی می‌کنیم می‌بینیم نقاط مثبت آنها بسیار بالا است. باید از تلاش‌ها و زحمات آنها طی سال‌های گذشته تشکر کرد. اینکه در یک مسابقه که شاید به دلیل مسائل فنی و روحی نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند مباحثی همچون تبانی را مطرح کنیم به دور از انصاف است.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ برتر درخصوص حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر و مطرح شدن مباحثی همچون تبانی گفت: در لیگ برتر به دلیل فشردگی کار و اینکه تقریبا تمام مسابقات چه از شبکه استانی و چه از شبکه کشوری پوشش تلویزیونی دارد و مسابقات هم از سوی ناظران بازی، داوری و بعضا ناظران ویژه زیر ذربین است به ندرت می‌توان بحث تبانی را به لیگ برتری ربط داد و بحث به وجود آمدن تبانی در لیگ برتر پایین است.

وی افزود: اما در لیگ دسته اول و لیگ‌های پایین هم نمی‌توانیم همه تیم‌ها را به یک شکل ببنیم و بگوییم همه آنها در بحث تبانی شریک بودند. بعضا افرادی که سوابق آنها مشخص است وارد لیگ دسته یک شده و این مسابقات را با اقدامات خود تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، متاسفانه همانطور که اگر " یک گوسفند گر در یک گله باشد، کل گله را گر می‌کند"، الان با حضور این افراد در لیگ دسته یک بسیاری کل مسابقات دسته یک را با تبانی می‌پندارند اما به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. ما باید نیمه پر لیوان را هم ببنیم و برای نیمه خالی لیوان هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و باید غده‌های سرطانی فوتبال را هم که می‌بینیم جراحی کرده و بیرون بیاندازیم.

رئیس هیات فوتبال استان اصفهان تاکید کرد: مسائلی که در مورد برخی از تیم‌ها عنوان می‌شود باید با سندیت باشد و اگر جرم آنها ثابت شد به طور قاطع با آنها برخورد شود. من خودم اطلاعی درخصوص پرونده شهرداری تبریز ندارم و نمی‌توانم به طور مصداقی در مورد تبانی صحبت کنم اما صحبت من کلی است و معتقدم با سند و مدرک باید موارد را بررسی و برخوردهای لازم انجام شود.
کد مطلب: 28241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *