۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۸

محکومیت تاجر هلندی به پرداخت خسارت به قربانیان شیمیایی ایرانی

سفیر ایران در هلند از محکوم شدن تاجر هلندی صادر کننده سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام خبر داد و گفت: این تاجر به هر یک از ۱۳ شاکی ایرانی غرامت می‌پردازد.
ایسنا: سید کاظم غریب‌آبادی، سفیر کشورمان در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت: دادگاهی در هلند فان آنرات، تاجر هلندی را که به خاطر صادرات سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام به شانزده و نیم سال حبس محکوم شده بود و هم اکنون در زندان به سر می‌برد، به پرداخت بیست و پنج هزار یورو غرامت به هر یک از ۱۳ شاکی ایرانی محکوم کرد.
براساس این گزارش، این پرونده ۱۳ شاکی ایرانی و ۴ شاکی عراقی دارد و فرایند رسیدگی به آن بیش از دو سال است که در جریان است و در این مدت دادگاه مشغول بررسی مستندات و قوانین مربوط کشورهای محل اقامت شاکیان بود.
دادگاه درباره شکایت شاکیان عراقی هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.
طبق مقررات دادگاه، محکوم علیه سه ماه فرصت دارد درباره حکم صادره تقاضای تجدید نظر کند، اما به توجه به محکومیت قبلی وی به حبس و هم‌چنین حکم دو ماه پیش یکی دیگر از دادگاه‌های هلند علیه وی به پرداخت بیش از ۵۰۰ هزار یورو خسارت به دولت هلند و هم‌چنین مستندات محکم و قوی شاکیان ایرانی و نظر مشورتی حقوقی ارائه شده به دادگاه، به نظر می‌رسد وی نتواند در مراحل بعدی توفیقی در نقض حکم صادره کسب کند.
کد مطلب: 28356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *