۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۶

مصرف بیش از حد مسکن سردرد را درمان نمی‌کند

گاهی اوقات به علت مزمن بودن سردرد، بیماران بدون تجویز پزشک، اقدام به مصرف مسکن می‌کنند. البته گاهی اوقات پزشک مسکن تجویز می‌کند، در این صورت لازم است او به بیمار توصیه کند که از مصرف بی‌رویه این داروها خودداری کند.
دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان این مطلب که مصرف بیش از حد مسکن برای درمان سردرد هیچ فایده ای ندارد، گفت: این وضعیت موجب وابستگی فرد به مصرف مسکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منصوره تقاء در نشست خبری بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران که روز شنبه در بیمارستان سینا برگزار شد، گفت: بیشتر سردردها خوش‌خیم هستند که میگرن و سردردهای تنشی از شایعترین سردردها به شمار می‌آیند.

وی افزود: گاهی اوقات به علت مزمن بودن سردرد، بیماران بدون تجویز پزشک، اقدام به مصرف مسکن می‌کنند. البته گاهی اوقات پزشک مسکن تجویز می‌کند، در این صورت لازم است او به بیمار توصیه کند که از مصرف بی‌رویه این داروها خودداری کند.

دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در ادامه اظهارداشت: برای جلوگیری از سردرد، حداکثر بیمار دو روز در هفته مجاز به مصرف مسکن است، البته بهتر است کمتر از این میزان مسکن مصرف کند و در صورت نیاز به مصرف بیشتر داروهای تسکین‌دهنده، لازم است به پزشک مراجعه کند.

وی درباره بیماریهای متابولیک عصبی نیز گفت: بیشتر این بیماریها از سنین کودکی آغاز می‌شود، البته ابتلا به این بیماریها در بزرگسالی هم دیده می‌شود.

تقاء با اشاره به میهمانان خارجی بیستمین کنگره نورولوژی، گفت: میهمانانی از کشورهای ایتالیا، سوئد و ایرانیان مقیم آمریکا در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی افزود: برای جراحان و متخصصان مغز و اعصاب، ۲۰ امتیاز بازآموزی و برای سایر رشته‌ها، ۱۴ تا ۲۰ امتیاز در نظر گرفته شده است و پزشکان عمومی نیز می‌توانند در این همایش علمی شرکت کنند.

بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
کد مطلب: 28533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *