۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۶

لایحه قانونی ترکیه برای منع تعقیب قضایی نظامیان اسرائیلی

منابع خبری رژیم صهیونیستی از توافق آنکارا و تل‌آویو بر ارائه لایحه ای به پارلمان ترکیه برای منع تعقیب قضایی نیروهای نظامی اسرائیلی درگیر در حادثه کشتی «ماوی مرمره» خبر دادند.
به گزارش تسنیم به نقل از هاآرتص، در ملاقات هیات اسرائیلی با نمایندگان رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه قرار شده است برای جلوگیری از تعقیب قضایی نظامیان اسرائیلی در دادگاههای ترکیه و جهان، قانونی در این خصوص در پارلمان این کشور به تصویب برسد.
هیات اسرائیلی هفته گذشته با بولنت آرنیچ معاون نخست وزیر و سایر مقامات ارشد ترکیه دیدار و در خصوص چگونگی حل اختلاف طرفین بر سر حادثه کشتی ماوی مرمره و همچنین از سرگیری روابط و بازگشت سفیر ترکیه به تلآویو مذاکره کردند.
بر اساس این گزارش،، هیات رژیم صهیونیستی در مذاکرات خود با مقامات ترکیه تاکید داشتند که مهم ترین مساله برای اسرائیل، امکان تعقیب قضایی نظامیان اسرائیلی بخاطر حمله به کشتی مرمره وجود نداشته باشد.
گفته می‌شود از آنجا که رجب طیب اردوغان در نیمه دوم ماه می با باراک اوباما در کاخ سفید دیدار خواهد، ترکیه مشتاق است که مذاکرات تلاویو و آنکارا به نتایج قابل قبولی داشته باشد، تا اردوغان از آن به عنوان همراهی دولت ترکیه با درخواست رییس جمهوری آمریکا یاد کند.
خبر ارایه این طرح به پارلمان ترکیه در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر خانواده‌های قربانیان حمله اسرائیل به کشتی کمک رسانی ترکیه، ضمن موضوع‌گیری علیه مذاکرات غرامت بین ترکیه و اسرائیل، تاکید کردند، از شکایت خود علیه فرماندهان نظامی سابق اسرائیل که مسئولیت این حمله را به عهده دارند، صرف‌نظر نخواهند کرد.
کد مطلب: 28671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *