۲
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۱
ائتلاف 1+2 یا اختلاف 1+2؟

ائتلاف 1+2 در آستانه فروپاشی

ائتلاف 1+2 در آستانه فروپاشی
با شدت گرفتن موارد اختلاف در بین اعضای ائتلاف ۱+۲ انتظار می رود این گروه به اختلاف ۱+۲ تبدیل شود و با نزدیک شدن به انتخابات تا مرز انحلال و فروپاشی پیش برود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رفته رفته کار اعضای ائتلاف ۱+۲ متشکل از حداد عادل، قالیباف و ولایتی در حال کشیدن به جاهای باریک است. در واقع با نزدیک شدن به موعد انتخاب کاندیدای اصلی این ائتلاف، هریک از اعضا خودش را محق تر از دیگری می داند و از طرف دیگر بر سر مسائل ریز و درشت به ویژه مکانیسم انتخاب کاندیدای اصلی اختلافات نسبتا عمیقی بین اعضا وجود دارد. آخرین نمونه علنی شدن این اختلافات، سخرانی حدادعادل در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بود. حداد عادل در این سخنرانی کنایه های نسبتا سنگینی به قالیباف زد. وی در بخشی از اظهارتش گفت:« در این ائتلاف ما به عنوان کسانی که فکر می‌کردیم آرای مردم را دارند، جمع شدیم، پیشینه رای بنده در چهار دوره انتخابات مجلس در تهران بود، آقای ولایتی هم به جهت حضور ۱۶ ساله‌اش در وزارت امور خارجه و آقای قالیباف نیز به دلیل یک بار شرکت در انتخابات مطرح شد البته احتمالا شهرداری، خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود». از این اظهارات حداد عادل بوی اختلاف نظر وی با قالیباف کاملا به مشام می رسد. حداد عادل در این اظهارنظر سعی کرده اولا جایگاه بالاتری برای خودش و ولایتی نسبت به قالیباف قائل شود و به همین دلیل گفته که حضور قالیباف در ائتلاف۱+۲ به دلیل یکبار حضورش در انتخابات ریاست جمهوری است در حالی که خودش چهار دوره نماینده تهران در مجلس است و ولایتی ۱۶ سال سابقه وزارت امور خارجه دارد و... البته حداد عادل حضور قالیباف را در شهرداری تهران هم نادیده نگرفت و اشاره کرد «احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود» و تلویحا قالیباف را به استفاده انتخاباتی از شهرداری تهران متهم کرد. همان اتهامی که پیش از این دامن احمدی نژاد را هم در شهرداری تهران گرفته بود.
از طرف دیگر رابطه ولایتی و قالیباف هم چندان دوستانه به نظر نمی رسد. پیش از این گفته می شد رای ولایتی در نهایت در کیسه قالیباف قرار می گیرد و حدادعادل مغبون بزرگ ائتلاف ۱+۲ است اما اکنون مشخص شده این داستان یا درست نیست یا همه داستان نیست. از قرار معلوم قالیباف اصرار زیادی دارد که کاندیدای ائتلاف از دل نظر سنجی ها بیرون بیاید یعنی هرکس از سه نفر که در نظر سنجی ها نسبت به دو نفر دیگر محبوب تر بود، کاندیدای نهایی ائتلاف باشد. در مقابل این اصرار اولا ولایتی اخیرا از نظر اولش برگشته و گفته که نظر سنجی ها نمی تواند پایه انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف باشد و از طرف دیگر به تحریک حداد عادل این نکته مطرح و برجسته شده که شاید کاندیدای ائتلاف از بین سه نفر موجود نباشد و گزینه ای از بیرون جمع سه نفره به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب شود.
در نهایت به نظر می رسد با نزدیکتر شدن بیشتر به روز انتخابات، اختلاف ها و شکاف های موجود در ائتلاف سه نفر بیشتر نمایان شود و حتی کار به جایی برسد که هر سه نفر خودشان را کاندیدای منتخب ائتلاف بدانند. این اختلاف ها در جریان اصولگرا که مدام دم از خدمت بی منت و شیفته قدرت نبودن می زند، مسبوق به سابقه است و البته دیگر کسی را هم متعجب نمی کند.
کد مطلب: 28770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *