۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲

بازگشت شجریان به شورای عالی موسیقی

«شجریان رییس شورای‌عالی خانه‌موسیقی است و حتما بعد از بازگشت ایشان جلسه‌ای را با حضورشان برگزار خواهیم کرد. اما باید ببینیم چه تصمیمی در این زمینه گرفته می‌شود.»
روزنامه شرق نوشت: «خانه موسیقی» جشن ۱۳سالگی خود را با تقدیر از موسیقیدانان برتر و اجرای برنامه‌های متنوع تا ۱۲ روز دیگر برپا می‌کند. امسال هم، همچون سال‌های قبل، این نهاد صنفی، جشنی برپا می‌کند تا هم ۱۳سالگی تاسیس خود را جشن بگیرد و هم ۱۱هزار عضو خود را دور هم جمع کند. تفاوت جشن امسال اما، اجرای موسیقی «پاپ» در این جشن است؛ نکته‌ای که حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی روز گذشته در نشست خود با خبرنگاران از آن به عنوان «ویژگی جشن امسال» یاد کرد.

در این نشست حمیدرضا عاطفی قائم‌مقام دبیر جشن هم حضور داشت. نوربخش از تمایل خانه‌موسیقی به برپایی جشن در چند شب گفت و البته دلیل یک روزه‌ شدن آن را این‌طور توضیح داد: «سالن‌های برج میلاد در شب‌های قبل و بعد از جشن پر بود. سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی هم جا داشت، منتها مسوولان آن گفتند باید برای هر چند شب برنامه هزینه کامل را پرداخت کنید. این در حالی بود که برج میلاد این سالن را به صورت رایگان به ما داد.»

او در مورد کمبود بودجه خانه موسیقی به «شرق» گفت: «ما کاری را در خانه موسیقی می‌کنیم که یک دستگاه دولتی با پنج‌میلیارد بودجه انجام نمی‌دهد. گردش مالی ما خنده‌دار است و شاید باور نکنید که این گردش مالی از گردش مالی یک سوپرمارکت کمتر است!» او درباره تقدیرهای سیزدهمین جشن خانه موسیقی توضیح داد: «امسال از یک صدابردار، سازنده ساز، خواننده و آهنگساز که همگی از پیشکسوتان موسیقی هستند، تقدیر خواهیم کرد و بانوان پیشکسوت موسیقی نیز طبق روال گذشته تقدیر خواهند شد.» نوربخش با بیان اینکه انتخاب کتاب و آلبوم برگزیده سال به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: «امسال نوبت کتاب برگزیده است که به عنوان کتاب برتر سال در سه بخش پژوهش، تالیف و ترجمه معرفی خواهد شد، بدیهی است که سال آینده به انتخاب بهترین آلبوم سال اختصاص دارد.»

مدیرعامل خانه‌موسیقی در پاسخ به این سوال «شرق» که چرا جشن خانه‌موسیقی با وجود وعده‌ها امسال هم به شکل بین‌المللی برپا نمی‌شود، گفت: «مصوبه هیات‌مدیره این‌گونه بود که جشن امسال بین‌المللی شود اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد.» حمیدرضا عاطفی در پاسخ به همین سوال گفت: «اردیبهشت ماه امسال یک گروه موسیقی را از فرانسه دعوت کردیم اما آنها اعلام کردند که نمی‌توانند در این تاریخ در تهران حضور داشته باشند؛ اما جشن سال آینده به طور قطع بین‌المللی خواهد بود.»

نوربخش در پاسخ به سوال دیگر «شرق» درباره اینکه آیا با توجه به اینکه محمدرضا شجریان قصد بازگشت به ایران در روزهای آتی را دارد، امسال از این خواننده تقدیر می‌کند یا احیانا اجرایی برای او در نظر گرفته است یا نه، جواب داد: «شجریان رییس شورای‌عالی خانه‌موسیقی است و حتما بعد از بازگشت ایشان جلسه‌ای را با حضورشان برگزار خواهیم کرد. اما باید ببینیم چه تصمیمی در این زمینه گرفته می‌شود.» در پایان این نشست حمیدرضا عاطفی از برگزاری دومین نمایشگاه آثار شنیداری همزمان با جشن خانه موسیقی ایران خبر داد و گفت: «امسال این نمایشگاه در محوطه پارک خانه‌هنرمندان ایران برگزار می‌شود و از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه برپا خواهد بود.» گفتنی است سیزدهمین جشن خانه موسیقی ساعت ۱۹ روز ۱۷ مهر در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 28888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *