۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵

پیش بینی کاهش نرخ ارز در روزهای آتی

تکلیف نرخ ارز براساس مصوبه مجلس در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده مشخص می شود و ما امیدواریم در روزهای آینده نرخ ارز در بازار آزاد روند نزولی به خود بگیرد که به طور حتم این موضوع در روزهای آینده اتفاق می افتد.
رئیس کل بانک مرکزی پیش بینی كرد كه نرخ ارز طی روزهای آینده كاهش می یابد.

 محمود بهمنی درباره آخرین وضعیت بازار ارز گفت: تکلیف نرخ ارز براساس مصوبه مجلس در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده مشخص می شود و ما امیدواریم در روزهای آینده نرخ ارز در بازار آزاد روند نزولی به خود بگیرد که به طور حتم این موضوع در روزهای آینده اتفاق می افتد.

وی در خصوص آخرین وضعیت نرخ تورم و رشد حجم نقدینگی در کشور گقت:با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده نرخ رشد تورم تا پایان سال گذشته به رقم ۳۰.۵ درصد رسید که این رقم میانگین شاخص های مورد بررسی بانک مرکزی بود، همچنین نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال گذشته به رقم ۳۰.۸ درصد رسید.

بهمنی گفت: مطلبی که باید گفته شود این است که سال پایه توسط بانک مرکزی از سال ۸۳ به سال ۹۰ تغییر داده شده است، ضمن آنکه در بحث مطالبات معوق بانکی در دی ماه و بهمن ماه سال گذشته باید بگویم رقم این مطالبات حدود ۱۷ درصد بود که در بهمن ماه سال گذشته این رقم ۱۶.۹ درصد بوده که تا پایان اسفند ماه سیر نزولی داشته و به ۱۴.۹درصد رسیده است.

رییس كل بانك مركزی درخصوص آمار اعلام شده در رابطه با تورم بخشی خودرو گفت: ما نرخ تورم را اعلام کردیم، موضوع نرخ تورم بخشی حاصل بررسی میانگین کل شاخصها است که از سوی بانک مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی در رابطه با تورم بخشی مربوط به خودرو این آمار استخراج و به شورای رقابت ابلاغ شده است.
کد مطلب: 28907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *