۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۱

زن در غرب ابزار تجارت است

رئیس قوه قضاییه نیاز امروز زنان در سراسر جهان را توجه به اسوه‌های دینی اعلام کرد و با ابراز تاسف از نگاه ابزاری غرب به زنان گفت: غربی‌ها از زنان به عنوان کالا و ابزاری برای تجارت در عرصه‌های مختلف استفاده می‌کنند.
به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، وجود مبارک حضرت زهرا (س) در جهان اسلام را بهترین دلیل بر جایگاه والای زن در اسلام و باطل بودن ادعاهای غربی‌ها علیه حقوق بشر اسلامی و جایگاه زنان در اسلام دانست و افزود: وجود بانوان بزرگ و عارفه و عالمه در اسلام نشان می‌دهد که اسلام مقدمات رشد و تعالی زنان را فراهم کرده و می‌کند و اگر با رشد و تعالی زنان مخالف بود هیچ‌گاه دردانه عالم هستی حضرت فاطمه زهرا (س) پرورش پیدا نمی‌کرد.

آیت الله لاریجانی تأکید کرد: در معانی‌الاخبار شیخ صدوق رحمت‌الله علیه روایت می‌کند. راوی در آنجا از امام صادق اینطور می‌آورد: (سألت اباعبدالله (ع) عن فاطمه، لم سمیت الزهرا، فقال لانها کانت اذا قامت فی محرابها زهر نورها لاهل السماء کماء یزهر نور الکواکب لاهل الارض) راوی از امام صادق (س) سوال می‌کند که چرا حضرت فاطمه زهرا نامیده شده است. امام می‌فرمایند که چون حضرت زهرا وقتی در محراب قرار می‌گرفت، نور او برای اهل سماء مثل نور کواکب برای اهل ارض می‌درخشید.

رئیس قوه قضاییه افزود: در روایت دیگری در همان معانی‌الاخبار دارد که (انما سمیت الزهرا لان‌الله عزوجل خلقها من نور عظمته) در تفسیر فرات کوفی یک روایتی هست خیلی عجیب به این مضمون که فاطمه زهرا حقیقت لیله‌القدر است. اگر کسی فاطمه زهرا را به حقها بشناسد؛ لیله‌القدر را درک کرده است. این معیار تعالی حضرت زهرا (س) در عالم قرآن و اسلام است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: البته این معانی برای فرهنگ غربی قابل فهم نیست. این معانی برای گروه‌های فمینیستی که مدعی دفاع از حقوق زن هستند، قابل فهم نیست. کجا این حرف را می‌فهمند که نور حضرت زهرا از نور عظمت خداوند است. کجا می‌توانند این حرف را بفهمند که حضرت زهرا (س) حقیقتش حقیقت لیله‌القدر است. مساله ما با جهان غرب در فهم همین معیارهاست.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: تفاوت ما با غربی‌ها در درک و فهم همین معیارهاست چرا که آنها زن را همچون کالا و ابزاری می‌دانند که هرچه آزادی در برآوردن امیال دنیوی و یا برهنگی او بیشتر باشد قابلیت رشد بیشتری دارد در حالی که در اسلام معیار اعمال و رفتار افراد، رسیدن به کمال الهی و عبودیت حق است و میان زن و مرد تفاوتی برای رسیدن به کمال الهی وجود ندارد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به سالروز صدور فرمان هشت‌ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت:‌ قوه قضاییه در این خصوص کارهای قابل توجهی انجام داده است که نمونه روشن آن رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی است؛ در حالی که بسیاری از رسانه‌های غربی و حتی برخی رسانه‌های داخلی از ابتدای رسیدگی به این پرونده از ناتوانی قوه قضاییه در رسیدگی سخن می‌گفتند و هجمه‌های زیادی علیه دستگاه قضا به راه انداختند اما همگان دیدند که قوه قضاییه فارغ از تمام فشارها در یک روند معقول و منطقی به پرونده رسیدگی کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد متاسفانه اکنون نیز برخی افراد پاره‌ای ایرادات به روند رسیدگی به این پرونده وارد می‌کنند در حالی که نه محتویات پرونده را دیده‌اند و نه آرا را خوانده‌اند و تنها انتقادات بی‌مبنا مطرح می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی کارنامه روشنی از خود به جای گذاشته است، افزود:‌ متاسفانه برخی از افراد صلاحیت دادگاه را زیر سوال برده‌اند و حتی در

عنوان اتهامی فساد فی‌الارض تشکیک کرده‌اند، در حالی که صلاحیت رسیدگی به پرونده متهمانی که در کیفرخواستشان عناوین اتهامی فساد فی‌الارض است، مرجع رسیدگی جز دادگاه انقلاب کجا می‌تواند باشد و آیا اخلالگران اقتصادی با قیود خاص خودش مطابق قانون مفسد فی‌الارض شناخته نشده است؟

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که نمی‌توان در اجرای احکام به برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که در رسیدگی به این پرونده احتیاط کنید، توجه کرد گفت: در جایی که در پرونده‌ای برای قاضی محرز شده که فساد فی‌الارض و اخلال اقتصادی رخ داده است؛ احتیاط معنا ندارد و اگر چنین باشد باید در تمام آرا همین سخن را گفت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که پاره‌ای ادعاها و ایرادات غیرحقوقی از ناحیه برخی افراد و حتی برخی مسئولین اجرایی در خصوص این پرونده صورت گرفته است، گفت:‌ دستگاه قضایی از ابتدای ورود به این پرونده با قدرت و قوت و کاملا مستقل از تمام فشارها به رسیدگی خود ادامه داد و در موارد مشابه نیز همچنان با قاطعیت و مطابق با موازین قانونی به رسیدگی‌های عادلانه خود ادامه خواهد داد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه به برگزاری کنفرانس علما و بیداری اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر این‌که مسلمانان باید تمام عزم و اراده خود را برای بازگشت به هویت اسلامی خود به کار گیرند، گفت: علاوه بر جهات نظری و فکری که در احیای تمدن و تفکر اسلامی لازم است، توجه به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بازیابی هویت اسلامی نیز بسیار مهم است و اگر ملل اسلامی به هویت خود بازگردند به آمریکا و غرب اجازه دخالت نخواهند داد و غربی‌ها در آن صورت هرگز نمی‌توانند کشوری مانند سوریه را آماج حملات خود قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که آنچه غربی‌ها و تروریست‌های مورد حمایت غرب و اذناب آنها در سوریه انجام می‌دهند جنایت علیه بشریت است، تاکید کرد: غربی‌ها نمی‌توانند چهره زشت خود را بپوشانند و در چنین شرایطی کشورهای اسلامی و بویژه کشورهای عربی باید با بازیابی هویت اسلامی قدرت معنوی و دفاعی خود را تقویت کنند تا در مقابل زیاده‌خواهی غرب بایستند نه این‌که به عنوان نمایندگان آمریکا در منطقه و علیه مردم سوریه عمل کنند و به تروریست‌ها اجازه دهند که جان و مال و امنیت مردم مظلوم سوریه را به مخاطره بیاندازند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به لوایح دستگاه قضایی خاطرنشان کرد:‌ باید فکری به حال لوایح معطل‌مانده دستگاه قضایی در مجلس و دولت کرد، این لوایح در دولت با تغییراتی مواجه می‌شود که بعضا با لوایح ارسال شده دستگاه قضایی متفاوت است و این برخلاف قانون اساسی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در این جلسه همچنین میلاد حضرت امام خمینی (ره) و نیز روز معلم را تبریک گفت.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد این سازمان و مسائل و مشکلات آن ارائه کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اشکالات موجود در قوانین ثبتی و ضرورت به‌روز شدن بسیاری از این قوانین، خواستار بازنگری آن شد و گفت:‌ بازنگری در قوانین سازمان ثبت از اهمیت خاصی برخوردار است و

لازم است کارگروهی به منظور بازنگری در قوانین سازمان ثبت تشکیل و بادقت لایحه‌ای مناسب برای ارائه به مجلس تهیه و تدوین شود.

همچنین در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات ادامه یافت.
کد مطلب: 28933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *