۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۷

خرید و فروش زنان سوری در ترکیه

به نام اصلاح گری مساجد دانشگاهها مدارس و ... سوریه تخریب می شود ماشین آلات گندم نفت ما به سمت ترکیه سرقت می شود و حتی شیر خشک بچه‌های بیگناه هم در امان نیست.
«شیخ زکریا سرایه» در نشست عصر دومین روز اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران تصریح کرد تجاوز و خرید وفروش دختران و زنان سوری در ترکیه به چه معناست؟

این عالم سوری با اشاره به بحران سخت سوریه تصریح کرد: به نام اصلاح گری مساجد دانشگاهها مدارس و ... سوریه تخریب می شود ماشین آلات گندم نفت ما به سمت ترکیه سرقت می شود و حتی شیر خشک بچه‌های بیگناه هم در امان نیست.

سرایه با اشاره به تاریخ کهن سوریها و اجتماع مسالمت آمیز چند قرن گذشته مسلمانان یهودیها و مسیحیها باهم گفت: ترور شخصیتهای گوناگون مانند شهید سعید البوطی که مظهر اعتدال و علم در سوریه بود چگونه قابل توجیه است؟

مفتی اهل سنت سوریه همچنین با اشاره به ربایش دو کشیش صددرصد ملی گرا در این کشور در چند روز گذشته افزود: این اقدام که به دست دو چچنی انجام شد از فرهنگ مردم سوری به دور است.

وی گفت: تروریستها با بهانه تشکیل دولت اسلامی وارد خاک سوریه شدند حال من سوال می کنم آیا باید این گونه حکومتها را بر روی جمجمه های انسانهای بی گناه بر پا کرد؟

این عالم سوری با انتقاد از فتاوای کور که منجر به قتل و خونریزیهای زیادی در جهان اسلام شده است تصریح کرد: براساس چه آموزه‌هائی دستور قتل مردم عراق سوریه لیبی و ... صادر می شود؟

وی همچنین با طرح سوال دیگری گفت: مفتیانی که این گونه بی محابا فتاوا می دهند چرا تا بحال فتوای تحریم برپایی سفارت اسرائیل را در کشورهای اسلامی صادر نکر ده اند؟

شیخ زکریا سرایه با طرح سوالی گفت: چرا دشمنان اسلام راه حل فلسطین را صلح بیان می کنند و راه حل بحران سوریه را جنگ و خشونت؟ این موارد با چه معیارهائی بیان می شود.

وی گفت: سوریه چون در محور مقاومت ضد صهیونیستها قرار گرفته لذا دشمنان تصمیم بر شکستن این محور گرفته اند.

شیخ زکریا سرایه مفتی اهل سنت سوریه در پایان سخنان خود یادآور شد سوریه امانتی است بر گردن همه علمای جهان اسلام تا برای برطرف شدن بحران آن فکری اساسی کنند.
کد مطلب: 28942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *