۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۶

رکورد بی‌سابقۀ بیکاری در حوزۀ یورو

آمار بیکاری در کشورهای منطقۀ یورو به بالاترین رقم رسید.
به گزارش خبرآنلاین در ماه مارس، منطقۀ یورو برای بیست و سومین بار متوالی، افزایش آمار بیکاری را به ثبت رساند. طبق اطلاعاتی که از سوی موسسۀ یورواستات(مرکز آمار و اطلاعات اروپا) منتشر شد، در ماه مارس منطقۀ یورو شاهد افزایش میزان بیکاری بوده است.
پس از دو ماه ثبات در رقم ۱۲%، با ۰.۱% افزایش، آمار بیکاری در حال حاضر رقم ۱۲.۱% جمعیت را نشان می‌دهد(۱۹.۲ میلیون نفر)
در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا نیز آمار بیکاری رقم ۱۰.۹% است و نزدیک به ۲۶.۵۲۱ نفر در این منطقه بدون شغل هستند. تعداد بیکاران در اتحادیه اروپا در مقایسه با فوریه ۲۰۱۳، نزدیک به ۶۹۰۰۰ نفر و در منطقۀ یورو نزدیک به ۶۲.۰۰۰ نفر افزایش یافته است. در آمار یورواستات آمده است که تعداد بیکاران در مقایسه با ماه مارس ۲۰۱۲ از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.
اروپای جنوبی، قربانی اصلی بیکاری
طبق اطلاعات مرکز یورواستات، در طول یکسال، نرخ بیکاری در ۱۹ عضو اتحادیه اروپا افزایش و در ۸ کشور کاهش یافته است. کشورهایی که قربانی بیشترین افزایش بیکاری هستند، عبارتند از:
یونان(از ۲۱.۵% به ۲۷.۲% بین ژانویه ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳)، قبرس( از ۱۰.۷% به ۱۴.۲%)، اسپانیا(از ۲۴.۱% به ۲۶.۷%) و پرتغال( از ۱۵.۱% به ۱۷.۵%)
کشورهایی که آمار بیکاری در آنها اندکی کاهش یافته عبارتند از: لتونی(از ۱۵.۶% به ۱۴.۳%)، استونی(از ۱۰.۶% به ۹.۴%) و ایرلند( از ۱۵.۰% به ۱۴.۱%)
در اروپا، کشورهایی که کمترین آمار بیکاری را دارند عبارتند از: اتریش(۴.۷%)، آلمان(۵.۴%)، لوکوزامبورگ(۵.۷%)
کشورهایی که رکورددار بیکاری هستند، عبارتند از: یونان(۲۷.۲%)، اسپانیا( ۲۶.۷%) پرتغال( ۱۷.۵%)
کد مطلب: 28975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *