۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۱

پیشنهاد قالیباف؛ به جای شمال، به دریاچه چیتگر بروید

دریاچه شهدای خلیج فارس یک فرصت عمومی برای خانواده‌ها است چرا كه شاید عده ای از خانواده‌ها امکان مسافرت به شمال کشور را نداشته باشند اما می‌توانند به راحتی با خانواده خود از این دریاچه استفاده کنند.
شهردار تهران اعلام كرد: دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) برای ۵۰ سال آینده تهران ماندگار است و عمر پنج ساله برای آن شایعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح دریاچه شهدای خلیج فارس با اشاره به اینكه شهر بزرگ تهران با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر نیازمند فرصت‌هایی برای گذران اوقات فراغت هستند، اعلام كرد:‌ توسعه فضاهای تفرجگاهی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در همین راستا در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دریاچه شهدای خلیج فارس یک فرصت عمومی برای خانواده‌ها است چراكه شاید عده ای از خانواده‌ها امکان مسافرت به شمال کشور را نداشته باشند اما می‌توانند به راحتی با خانواده خود از این دریاچه استفاده کنند و با هزینه ناچیزی از فرصت‌های آبی این مجموعه برخوردار شوند.

قالیباف در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینكه شایعاتی مبنی بر عمر پنج ساله این دریاچه شنیده می‌شود نظر شما چیست؟ گفت: این اظهارات شایعه است دریاچه به صورت علمی و با انجام فاز مطالعاتی اجرا شده این دریاچه تصمیم من نبود بلکه مطالعات آن مربوط به چهار دهه گذشته است.

وی ادامه داد:‌ ایران در حوزه صنعت آب و آبخیزداری و سدسازی جزو کشورهای بنام دنیاست و بر این اساس مطالعات مربوط به دریاچه چیتگر با توان متخصصان داخلی به روز شده است با اطمینان می‌گویم که این پروژه پشتوانه قوی و علمی تحقیقاتی دارد و مجموعه ماندگاری برای ۵۰ سال آینده تهران خواهد بود.

وی درباره زمان افتتاح فازهای بعدی دریاچه شهدای خلیج فارس، نیز گفت: ساخت و بهره برداری از دریاچه به اتمام رسیده است و تنها محوطه اطراف دریاچه توسعه می‌یابد كه این كار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام خواهدشد. شهرداری ساخت مسجد و مرکز فرهنگی بزرگی در جزیره ابوموسی را در این منطقه انجام خواهد داد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه چرا این دریاچه در شرایط كنونی و خشكسالی انجام شده است، گفت: آبگیری دریاچه چیتگر در فصل زمستان انجام شده و ۱۵۰ هکتار اراضی دریاچه و مجموعه ۴۰۰ هکتاری که در این منطقه تملک شده است كه از گذشته هم حق‌آبه دارد.

قالیباف با اشاره به اینكه آبگیری دریاچه چیتگر در فصل زمستان انجام شد که آب رود کن به سمت جنوب تهران سرازیر می‌شد، تصریح كرد: آبگیری دریاچه چیتگر یک کار منطقی و اصولی بوده که با هماهنگی کامل وزارت نیرو انجام شده است.

شهردار تهران در پایان درباره سرانجام افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل عمومی نیز پاسخ داد:‌ شورای شهر باید مصوبه خود در این باره را به شهرداری ابلاغ کند شورا مصوبه‌ای در این باره داشته که فرمانداری می‌تواند برابر قانون آن را تایید یا رد کند. اگر شورای شهر اعلام کرده که شهرداری می‌تواند افزایش نرخ را اجرا کند، باید مصوبه خود را به ما ابلاغ کند.

وی ادامه داد: البته من به رانندگان تاکسی حق می‌دهم و معتقدم حداقل باید برابر نرخ تورم میزان کرایه‌های تاکسی افزایش یابد اما این میزان افزایش در اتوبوسرانی و مترو را قبول نداریم و معتقدیم که افزایش نرخ بلیت در این دو حوزه باید کمتر باشد تا به مردم فشار کمتری وارد شود.

شهردار تهران تاکید کرد که منتظر ابلاغ مصوبه شورای شهر درباره افزایش کرایه‌های تاکسی است تا آن را اجرا کند.
کد مطلب: 29242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *