کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه "کاهش آلودگی صوتی" به هیات دولت رفت

15 ارديبهشت 1392 ساعت 18:30

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه کاهش آلودگی صوتی در کشور خبر داد و اعلام کرد: این طرح برای تصویب به هیات وزیران ارائه شده است.


به گزارش ایسنا، سید امیر فاتح وحدتی با بیان اینکه یکی از معضلات زندگی شهری که در سالیان اخیر با افزایش تراکم جمعیتی در شهرهای کشور به خصوص کلان شهرهای کشور نمود پیدا کرده مشکل آلودگی صوتی است، گفت: در طرح کاهش آلودگی صوتی کشور بررسی نقاط هم‌تراز و نقشه آلایندگی صوتی شهرها دیده شده است و بدین لحاظ استانداردهایی برای بهبود کیفی فضاهای زیستی در شهرها تدوین شده است که برای تمامی مولدین آلودگی صدا مثل خودروها،‌ موتورسیکلت،‌ کارخانجات لازم اجرا است.
وی افزود: آلودگی صوتی در سه بخش آلودگی صوتی نقطه‌ای، خطی، ناحیه‌ای قابل تفکیک است که اگر به صورت مستمر و با فرکانس‌ها بیش از حد تحمل به محیط‌زیست اعم از گیاه، جانور و انسان وارد شود می‌توانند تاثیراتی در متابولیسم و بهداشت سلامت انسان‌ها و سایر موجودات داشته باشد.
به گفته وی، برای کاهش اثرات آلودگی صوتی نیز تمهیداتی رایجی در کشورهای دنیا از جمله دیوارهای صوتی، صوت شکن و عایق‌های صوتی برای کارخانجات و همچنین ضربه‌گیر و فیلترهای صوتی ایجاد شده است.
وحدتی همچنین اظهار کرد: امواج فیزیکی از دیگر آلاینده‌های امروز زندگی شهری ناشی از استفاده ابزارهای تکنولوژیکی مخابراتی،‌ رادیو و تلویزیونی است که برای محافظت و عدم آلایندگی این امواج استانداردهایی در دنیا وضع شده است که کشور ما نیز آنها را جهت رعایت به مبادی ذیربط اعلام کرده است.


کد مطلب: 29259

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/29259/برنامه-کاهش-آلودگی-صوتی-هیات-دولت-رفت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir