۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۸

زن 31 ساله 5 قلو زایید

رییس بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت: این مادر جوان در این زایمان دو پسر و سه دختر به دنیا آورده که حال عمومی مادر و همه نوزادان آنها خوب است و شرایط مطلوبی دارند.
زن ۳۱ ساله سرپل ذهابی در دومین زایمان خود در بیمارستان شهدای این شهرستان، پنج قلو به دنیا آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت: این مادر جوان در این زایمان دو پسر و سه دختر به دنیا آورده که حال عمومی مادر و همه نوزادان آنها خوب است و شرایط مطلوبی دارند.

دکتر ˈهوشنگ بهاریˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: دو نوزاد از پنج قلو ها در زمان تولد هر کدام یک کیلو و ۲۰۰ گرم، یک نوزاد یک کیلو و ۳۰۰ گرم و دو نوزاد دیگر نیز یک کیلو و ۱۰۰ گرم وزن داشتند.

وی اظهار کرد: دو نوزاد از پنج قلوها با توجه به استرس تنفسی و بدلیل نارسایی و کم وزنی برای ادامه درمان و تحت نظر بودن به بیمارستان کرمانشاه منتقل شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مدت بارداری مادر پنج قلو ها را ۳۱ هفته اعلام کرد و گفت: زایمان پنج قلو ها زودتر از زمان مقرر و در پی درد های زایمانی انجام شد.

دکتر بهاری خاطرنشان کرد: بیمار با توجه به این شرایط بلافاصله در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب تحت عمل سزارین قرار گرفت و خوشبختانه نوزادان در شرایط قابل قبولی متولد شدند.

وی زمینه های خانوادگی، مصرف برخی از داروهای غیرضروری در زمان بارداری و سن بالای خانم ها در حاملگی را از مهمترین عوامل در پدیده های چند قلوزایی بیان کرد و گفت: وضعیت عمومی پنج قلوها هم اکنون مطلوب است.

پدر این پنج قلوها نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از اینکه صاحب فرزندانی سالم شده ام خدا را شکر می کنم، ولی نگران تامین هزینه های نگهداری آنها در آینده هستم.

وی که کشاورز و ساکن روستای ˈکوییک حسنˈ شهرستان سرپل ذهاب است از مسوولان محلی، مردم خیر و نیکوکار و سازمان های حمایتی درخواست کرد با توجه به وضعیت نامناسب مالی، او را در تامین هزینه های پنج قلوها یاری کنند.
کد مطلب: 29527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *