۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۴

متن نامه نمایندگان مجلس به هاشمی

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: تا کنون ۱۵۰ نفر از نمایندگان نامه اعتراض به مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی را امضا کرده‌اند.
فارس: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰ نفر از نمایندگان نامه اعتراض به مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی را امضا کرده اند، گفت: امضا کنندگان این نامه از طیف‌های مختلف نمایندگان در مجلس هستند.
وی اظهار کرد: تعداد امضا‌های این نامه همچنان رو به افزایش است و امضا‌کنندگان در نظر دارند تا با تقدیم به هیئت رئیسه، آن را در جلسه روز یکشنبه مجلس در صحن علنی قرائت کنند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
«جناب آقای هاشمی رفسنجانی در صحبت‌های خود با وبلا‌گ‌نویسان مطالبی را بیان کرد که بی‌شک از مصادیق فاصله گرفتن از اندیشه‌های امام (ره) است.
ما نمایندگان مجلس ضمن تذکراتی چند از وی می‌خواهیم که به اندیشه‌های امام راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازگردد، به جای آن فاصله خود را از کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند و تلاش می کنند انقلاب اسلامی را از مبانی خود تهی گردانند، حفظ نمایند.
۱- این ساده اندیشی است که ما اعلام کنیم با اسرائیل سر جنگ نداریم و اگر کشورهای عربی با اسرائیل جنگیدند ما از آنها حمایت خواهیم کرد. امام بزرگوار و رهبر عزیز همه تلاش خود را به کار بردند تا مسئله فلسطین را یک مسئله اسلامی نمایند و از حصار عربیت خارج نمایند. اگر امروز ظهور گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی را شاهد هستیم که پوزه اسرائیل را با همه مظلومیت و نابرابری به خاک مالیده‌اند نتیجه همین تفکر امام است. اگر ما با اسرائیل سر جنگ نداشته باشیم تا انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی باشد اسرائیل با ما سر جنگ خواهد داشت و نباید فراموش کنیم که امام خمینی محو اسرائیل را از آرمانهای انقلاب اسلامی قرار داده است.
۲- در طول تاریخ تجربه کردیم که ولایت فقها تنها محور پیروزی امت اسلامی است. در قضیه انحصار تنباکو، انقلاب مشروطیت، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و آخرین سناریوی غرب یعنی فتنه؛ این ولایت فقیه بود که با درایت رهبری و حمایت مردم، دشمن را زمین گیر کرد و پیروزی های درخشانی برای نظام به ارمغان آورد. قرار دادن ولایت فقها در مقابل ولایت معصومین مغلطه ای بیش نیست، چه اینکه مطابق نظر همان ولایت به فقها منتقل شده است و ولایت فقها در امتداد همان ولایت معصومین است.
۳ ـ آقای هاشمی به خوبی می داند و حتماً در پیش خود و خدای خود اذعان خواهند کرد که جامعه باز امروز که توأم با سلایق مختلف است به مراتب بازتر و آزادتر از زمان حاکمیت ایشان است و این افتخار نه منصوب بر فرد خاصی است، بلکه قدرتمند شدن توده های مردم و خارج شدن مناصب از دست خانواده‌های تما‌میت‌ طلب است که شما آنها را «نیروهای با سابقه» می نامید. انحصار حضرتعالی در نیروهای خاص مشکلی بود که مردم را از نظام فاصله انداخت.
۴ـ چرا تلاش می کنید همواره کشور را در حالت خطیر معرفی کنید. امروز با همه انتقادات مبنایی به دولت احمدی‌نژاد، پیشرفت در زیرساخت ها، صنعت، مسائل علمی، رفاه و قدرت، بارزتر، با صلابت تر و با قدرت تر از دوره شماست. مردم در مقطعی که شما اداره امور کشور را عهده دار بودید، بارها نارضایتی خود را از نحوه اداره کشور توسط حضرت عالی ابراز داشتند. تحت تاثیر چند انسان متملق اطراف خود قرار نگیرید و سعی کنید به حب الله ولایت دست یابید و نه بر صورت ولایت چنگ اندازید.
کد مطلب: 29580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *