۰
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶

لطفی: دولتی‌ها در خصوص کم کار شدن شجریان توضیح بدهند

لطفی در خصوص کم کار شدن محمدرضا شجریان خواننده موسیقی سنتی ایران شده است، عنوان کرد: فکر می کنم در این مورد باید یک فرد دولتی جوابگو باشد و من مانند شما یک فرد عادی هستم و در این مورد اطلاعات زیادی ندارم.
اهواز - خبرگزاری مهر: محمد رضا لطفی موسیقی دان مطرح کشور گفت: موسیقی پاپ اگر غیر اصولی باشد مانند فست فود که برای مصرف لحظه به کار می رود و ماندگار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا لطفی چهارشنبه شب در نشستی با هنرمندان و اصحاب رسانه خوزستان در خصوص برگزاری کنسرت در بعضی از شهر های استان خوزستان اظهار کرد: من هیچگاه برای برپایی کنسرت در شهرها اقدام شخصا نمی کنم و معتقد هستم هر شهر و استانی که مردم آن عاشق موسیقی سنتی باشد از من دعوت می کنند که در استان خوزستان این اتفاق خوب افتاد.

لطفی در خصوص کم کار شدن محمدرضا شجریان خواننده موسیقی سنتی ایران شده است، عنوان کرد: شجریان یکی از خوانندگان موسیقی رسمی ایران به شمار می رود که در طول دوران فعالیتش بهترین اشعار را در قالب آثارش ارائه کرده و من احترام زیادی برای وی قائل هستم.

وی ادامه داد: فکر می کنم در این مورد باید یک فرد دولتی جوابگو باشد و من مانند شما یک فرد عادی هستم و در این مورد اطلاعات زیادی ندارم.

لطفی با بیان اینکه تا به حال یک نماینده مجلس یا یک مقام دولتی حتی از کلمه موسیقی هم استفاده نکرده است، تصریح کرد: به نظر من بین موسیقی و دولت رابطه ای وجود نداشته است یا اگر ارتباطی بوده به صورت خصوصی برگزار شده و به بیرون راه پیدا نکرده است.

این فعال موسیقی سنتی در ایران افزود: فرهنگ یک مقوله دولتی نیست و هرگاه دولت بخواهد بر روی هنر برنامه ای اجرا کند دیگر نام آن هنر نیست ضمن اینکه در کشور ما هیچ تعریفی برای واژه موسیقی فاخر وجود ندارد.

وی در خصوص موسیقی محلی خاص هر استان بیان کرد: موسیقی محلی هر منطقه بر گرفته از زبان و گویش آن منطقه و بسیار ارزشمند است. باید در هر استان ارزش موسیقی سنتی آن ناحیه حفظ شود و مراکزی برای آموزش و ترویج این موسیقی محلی ایجاد شود.

لطفی در مورد موسیقی محلی استان خوزستان گفت: من یکی از اصیل ترین تارزنان کشور را در استان خوزستان دیدم که این امر نشان از قدرت بالای موسیقی محلی در خوزستان دارد.

این موسیقی دان مطرح کشور با اشاره به اینکه در تلویزیون بیشتر از آثار سنتی استفاده می شود اما در جامعه موسیقی پاپ رواج بیشتری داشته است، گفت: موسیقی پاپ مانند فست فود است و زمانی که زندگی ها فسف فودی می شوند موسیقی های پاپ غیر اصولی در جامعه بیشتر می شود که البته افراد جامعه این نوع موسیقی را یک هفته گوش می دهند و بعد آن را دور می اندازند زیرا این نوع موسیقی ماندگار نیست.

وی افزود: ما بیشتر کالاهای خود را از کشورهای دیگر وارد می کنیم و در این خصوص گفته می شود که هر کالایی فرهنگ و هنر آن کشور را نیز همراه خود می اورد و این مسئله بر موسیقی هم اثر گذار است.
کد مطلب: 29615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *