۰
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۷

اقتصاد کشور لبه پرتگاه است

فدرالیسم اقتصادی نوعی از اداره جوامع به صورت فدرال است، در این نظریه اداره كشور محدود به اقتصاد و مبادلات تجاری شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محسن رضایی در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی در پاسخ به سوال ایلنا پیرامون فدرالیسم اقتصادی گفت: فدرالیسم اقتصادی با اقتصاد اسلامی مغایرت ندارد. در تاریخ اسلام، بازار به شكل اقتصاد آزاد وجود داشته و انواع قراردادهای شرعی كه برای انجام مبادلات لازم است وجود دارد و مورد تایید است. اسلام در تقابل با بازار نیست بلكه اسلام به تركیب عدالت با كارایی توجه دارد.

رضایی افزود: در شیوه فدرالیسم اقتصادی مردم، بازار و نیازهای آنها و هم تنظیم عادلانه روابط و مبادلات مورد توجه است.

وی با بیان این که فدرالیسم اقتصادی نوعی از اداره جوامع به صورت فدرال است، در این نظریه اداره كشور محدود به اقتصاد و مبادلات تجاری شده است.

رضایی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر چگونگی رویکرد اقتصاد فدرالی دربخش صنعت و معدن، گفت: شکل گیری تقسیم كاری در ایران به صورت ارزش افزوده منطقه ای نبوده و بلكه براساس مصرف ثروت ملی بوده است. به همین دلیل صنعت به طور متوازن در مناطق كشور رشد نكرده است.

وی افزود: رویكرد اقتصاد ملی در برخی از مناطق كه منابع هم دارند باعث شده تا توسعه اقتصادی در آنها شكل نگیرد و پیشرفت و رشد مورد انتظار در صنایع هم به نتیجه نرسد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اقتصاد ایران در لبه پرتگاه قرار گرفته، گفت: البته وجود رهبری در ایران از هر نوع بن بستی جلوگیری می كند. واحتمال این می رود پس از انتخابات، دور جدیدی از تحریمها اعمال شود كه می توان گفت شدیدترین تحریم ها خواهد بود، بنابراین با ذخیره سازی گسترده كالاها در چندماه ابتدایی می توان بحران ها را پشت سر گذاشت.

وی افزود: قصد غرب از اعمال این تحریم ها ایجاد مانع برای پیشرفت کشور است. ضمن آنکه قصد دارند برای خود فرصت ایجاد كنند تا در درازمدت كشور را با مشكلات بیشتری روبرو کنند.
کد مطلب: 29632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *