۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶

آیا کتاب خاطرات هاشمی مجوز نخواهد گرفت؟

کتاب «هاشمی رفسنجانی؛ کارنامه و خاطرات ۱۳۶۹، اعتدال و پیروزی» به همراه کتاب «پا به پای سرو» خاطرات عفت مرعشی؛ همسر آیت‌الله از سال‌های پیش از انقلاب، پس از ماه‌ها در اداره کتاب ارشاد متوقف شده‌اند. این تاخیر رویه‌ی انتشار سالانه کتاب‌های هاشمی رفسنجانی را با مشکل مواجه کرده است.
برخلاف رویه‌ای که دفتر نشر معارف انقلاب درخصوص انتشار و رونمایی کتاب‌های کارنامه و خاطرات آیت‌الله هاشمی به شکل سالانه در نمایشگاه کتاب تهران دنبال می‌کرد، کتاب «هاشمی رفسنجانی؛ کارنامه و خاطرات ۱۳۶۹، اعتدال و پیروزی» نه تنها به نمایشگاه کتاب امسال نرسید؛ بلکه هنوز هم تصویر روشنی از زمان انتشار آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اداره‌ی کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پیگیری‌های این خبرگزاری پیرامون آخرین وضعیت کتاب «هاشمی رفسنجانی؛ کارنامه و خاطرات ۱۳۶۹، اعتدال و پیروزی» و کتاب «پا به پای سرو» که حاوی خاطرات عفت مرعشی؛ همسر ایشان درمورد مخاطرات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است، با واسطه توسط روابط عمومی وزارتخانه اعلام کرد که همچنان این دو کتاب مجوز چاپ ندارند.

هرچند این خبر بدان معناست که کارشناسان و ممیزان این اداره هنوز به رای نهایی درخصوص صدور مجوز برای این دو کتاب نرسیده‌اند اما به تعویق افتادن صدور مجوز نشر برای این کتاب‌ها، این شائبه را ایجاد می‌کند که احتمالا مشکلاتی در مسیر انتشارشان وجود دارد.

یکی از کارشناسان دفتر نشر معارف انقلاب نیز در این زمینه به ایلنا گفت: متاسفانه تنها پاسخی که از سوی مسوولان وزارت ارشاد و اداره‌ی کتاب می‌گیریم این است که «هنوز در دست بررسی است». این شرایط خصوصا در قابل کتاب «پا به پای سرو» که بیش از هفت ماه قبل به ارشاد فرستاده شده، کمی طولانی است.

کتاب «خاطرات و کارنامه ۱۳۶۹» مباحث مهمی را نظیر فقدان بنیانگذار کبیر نظام، ورود به عرصه تازه‌ی دیپلماسی بین‌المللی، اقتصاد داخلی، جذب سرمایه‌های خارجی، شكل‌گیری مناطق آزاد تجاری، در پیش گرفتن سیاست اعتدال در همه زمینه‌ها و همگرایی كامل دولت با رهبری در سال ۱۳۶۹، مباحث مربوط به آغاز حمله عراق به کویت و... در بردارد.
کد مطلب: 30067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *