۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
با انتقاد از مقامات سعودی؛

رئیس جمهور تونس خواستار استرداد "زین‌العابدین بن‌علی" شد

رئیس جمهور تونس که به عربستان سفر کرده است از مقامات این کشور که حاضر به استرداد دیکتاتوری فراری تونس نیستند انتقاد کرد و گفت که فردی که به اسلام و مردمش ظلم کرده مستحق پاداش نیست.
رئیس جمهور تونس خواستار استرداد "زین‌العابدین بن‌علی" شد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، "محمد المنصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس بار دیگر از مقامات سعودی خواست زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس را که پس از سرنگونی رژیمش در ژانویه گذشته به عربستان گریخت، تحویل بدهند.

المرزوقی در گفت وگو با خبرنگاران رسانه‌های سعودی گفت: چگونه عربستان به فردی که به اسلام ظلم کرده و به قرآن کریم اهانت و اموال مردمش را چپاول کرده است پناهندگی می‌دهد.

وی افزود: بن علی در حالی در عربستان از مواهب میهمانی برخوردار است که اینها شایسته مردمی است که مرتکب رفتارهایی شبیه بن‌علی نشده‌اند.

المرزوقی ادامه داد: پرونده استرداد بن علی در روابط بین دو کشور تونس و عربستان حساسیت ایجاد کرده است و ما بار دیگر از مقامات عربستان می‌خواهیم بن علی را به مقامات تونس تحویل بدهند.

مقامات تونسی بارها از عربستان سعودی خواستار استرداد بن علی و 'لیلی طرابلسی' همسر او برای محاکمه و مجازات عادلانه در دادگاه‌های تونسی شده‌اند اما ریاض تاکنون به این درخواست‌ها پاسخ نداده است.

برخی دادگاه‌های تونس تاکنون بن علی و همسرش را به اتهامات مختلف به حبس‌های کوتاه و بلند مدت محکوم کرده‌اند.

المرزوقی که برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی به مکه رفته است در پاسخ به سوال خبرنگاران سعودی درباره اوضاع داخلی کشورش گفت: روند پیشروی دولت انتقالی دموکراتیک در تونس موفقیت آمیز بوده است.

وی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تونس و تغییر دولت موقت به دولت قانون را در بهار سال ۲۰۱۳ دانست.
کد مطلب: 3020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *