۰
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۲

برای 15 سال طلا وارد کرده ایم

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه برای ۱۵ سال طلا خریداری شده و از این نظر مشکلی نداریم گفت: کالایی که با ارز ۱۲۲۶ تومانی وارد می شود دلیلی ندارد که با نرخ دیگری فروخته شود و اگر این اقدام صورت گیرد مصداق گرانفروشی است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی گفت: در یک ماه گذشته حدود ۲ میلیارد دلار به کالاهای اساسی برای مصرف داخل و برای ذخیره سازی ارز تخصیص یافته است. همچنین برای ۱۵ سال طلا خریداری کرده ایم و از این بابت مشکلی نداریم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در خصوص ارز هم بانک مرکزی تمهیداتی اندیشیده است و نخواهد گذاشت کشور از این بابت در شرایط خاصی قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه مرکز مبادلات ارزی را مرتبا تقویت می کنیم اظهار داشت: حدود ۳ میلیارد دلار در یک ماه گذشته به مرکز مبادلات و حدود ۲ میلیارد دلار نیز به کالاهای اساسی برای مصرف داخل و برای ذخیره سازی تخصیص دادیم.

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال گذشته کالاهای اساسی با نرخ ارز مرجع وارد شده است بیان داشت: کالاهایی که با آن نرخ خریداری شده و هم اکنون وارد کشور می شود، توجیهی ندارد که بر اساس نرخ ۱۲۲۶ تومانی ارز مرجع فروخته نشود.

وی تاکید کرد: اگر این کالاها بیشتر از نرخ مرجع فروخته شود مصداق گرانفروشی است و باید نظارت ها در این زمینه افزایش یابد و با این موضوع برخورد صورت گیرد. رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز مربوط به دارو نیز گفت: ارزی که سال گذشته برای دارو اختصاص دادیم به مراتب بیشتر از سال پیش از آن بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تورم گفت: با تمهیداتی همچون فروش اوراق مشارکت، سکه و کنترل نقدینگی تورم را مهار کردیم و امیدواریم امسال نیز رشد نقدینگی و تورم را کاهش دهیم.
کد مطلب: 30296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *