۰
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳

"له" یا "علیه" کسی موضع‌گیری نمی‌کنیم

فرمانده کل نیروی دریایی سپاه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مسلما مجموعه‌های مختلف نیروهای مسلح و سپاه «له» و «علیه» کسی موضع‌گیری نخواهند کرد.
ایسنا: دریادار علی فدوی شامگاه پنج‌شنبه در جمع نمازگزاران ابوموسی با اشاره به برکات ماه رجب بیان کرد: به طور مسلم ماه رجب، ماه شعبان و رمضان با ماه‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.
وی با بیان این‌که «خداوند در این ماه‌ها برکتی متفاوت از سایر روزها گذاشته است» افزود: این برکت شامل کسانی می‌شود که تحقق وعده‌های الهی و خودشان را باور داشته باشند و بی‌بهره‌گی نصیب کسی می‌شود که این را باور نکرده و در تقویت باور خودش کوشا نباشد.
فدوی با اشاره به ارتقاء توان بازدارندگی نیروی دریایی سپاه پس از جنگ تحمیلی، اضافه کرد: ماهیت دنیایی و باطل دشمن این است که اگر بتواند حتی یک روز حق را تحمل نمی‌کند، اما به دلیل این قدرت و توان بازدارندگی نیروهای نظامی جرات نمی‌کند به گوشه‌ای از خاک ما نگاه چپ کند.
وی تصریح کرد: دشمن ما هزینه و منفعت را دنبال می‌کند، حسابگر است که کجا اقدام کند تا فایده‌اش بیشتر از هزینه‌اش باشد و افزایش توانمندی ایران به دشمن این اطمینان را داده که اقدام نظامی علیه ایران هزینه آن بیشتر از فایده‌اش است.
وی با اشاره به شکست اسرائیل در برابر حماس در جنگ ۳۳ روزه و فرار مفتضحانه نیروهای آمریکایی از عراق، تصریح کرد: حماس و اقدام مردم عراق، کمی از وجود و ماهیت انقلاب را در خود دارند که این گونه در برابر دشمن پیروز می‌شوند، حال ببینید که خود انقلاب و رزمندگان آن در چه توان بالایی قرار دارند.
فدوی با اشاره به ناتوانی آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران اظهار کرد: آمریکا رسما در دکترین آینده خود اعلام کرده تحت هیچ شرایطی قصد اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد و به این علت رو به تحریم‌های اقتصادی و نفتی آورده است.
وی با بیان این‌که «ان‌شاءالله ملت ما این حربه دشمن را به فرصت تبدیل می‌کند» اضافه کرد: این عیب ما که وابستگی اقتصادی به فروش نفت خام است، توسط این تحریم‌ها رفع می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: شاید دلیلی که امسال بعنوان سال حماسه‌ی اقتصادی نامگذاری شده همین موضوع باشد که اقتصادی را مبنا و پایه قرار دهیم که بر مبنای فروش نفت خام نباشد.
وی اظهار کرد: ما الزام داریم که این کار را انجام دهیم و به برکت اثر وضعی کلام رهبری، این حماسه بزرگ را در ابعاد اقتصادی شروع نماییم.
فدوی درخصوص تحقق حماسه سیاسی نیز افزود: اولین مصداق حماسه سیاسی موضوع انتخابات پیش روست. در هر انتخابات جلوه‌ای بروز می‌کند که این جلوه امسال متفاوت با انتخابات قبل است، جلوه‌ای که رشید بودن و پای کار بودن مردم را نشان می‌دهد.
وی مصداق مشخص حماسه بودن موضوع را شور و نشاط و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای دانست و در ادامه افزود: دشمن ما یک اعتقادی دارد که سال‌های طولانی روند خود را براین تحلیل گذاشته است.
فرمانده نیروی دریای سپاه ادامه داد: آن‌ها می‌گویند "واقعیت مهم نیست، بلکه تصویری که از واقعیت نشان داده می‌شود مهم است" و یکی از تصاویری که می‌خواهند با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای نشان دهند، کم‌رنگ جلوه دادن حضور مردم است.
فدوی خاطرنشان کرد: هر حرکت و اقدام ما در باطن، ذهن و در تحلیل دشمن که توان و قوت بازدارنده دارد، اثری طولانی مدت به جا خواهد گذاشت.
وی با اشاره به ثبت‌نام متعدد کاندیدای مطرح در این انتخابات افزود: رقم و تعداد کاندیداها مهم نیست، حضور حداکثری و با نشاط مردم با سلایق مختلف و خلق حماسه مهم است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه حضور در پای صندوق‌های رای را یک تکلیف دانست و افزود: موضوع مهم دیگر این است که باید حجت شرعی بین خود فرد و خدا باشد که از جمع کاندیداها فرد اصلح را انتخاب کند.
فدوی بیان کرد: اگر فردی به حجت شرعی اعتقاد پیدا و بر مبنای تکلیف الهی عمل کند، خداوند بر وعده خود عمل می‌کند و بهترین نتیجه را رقم خواهد زد.
وی با اشاره به سخن امام که فرمودند" ما مکلف به انجام به تکلیف هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم" افزود: نتیجه از آن خداست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه عدم موضع‌گیری سپاه نسبت به کاندیداهای انتخاباتی را از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: مسلما مجموعه‌های مختلف نیروهای مسلح و سپاه«له» و «علیه» کسی موضع‌گیری نمی‌کنند.
فدوی اظهار کرد: موضوع انتخاب اصلح موضوعی مجموعه‌ای نیست، بلکه تکلیفی شخصی و شرعی است.
وی با قیاس شرایط حال حاضر جزیره ابوموسی با سال ۶۸ افزود: همه روندهای انقلاب اسلامی رو به جلوست و این پیشرفت جزیره ابوموسی مصداق کاملی بر این موضوع است.
کد مطلب: 30314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *