۰
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۱

ارز مرجع واردات دارو رسما حذف شد

در حالی اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که دارو دیگر برای واردات ارز مرجع نخواهد گرفت که یک مقام مسوول در سازمان غذا و دارو در تازه‌ترین اظهارات خود از آغاز روند اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات دارو خبر داد.
ایسنا: به گفته سرپرست دفترکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات دارو از چند روز پیش آغاز شده است.
مهدی سلیمانجاهی درباره تعیین تکلیف داروهای دپو شده در گمرک‌های کشور نیز گفته که "مردم نگران نباشند، تاریخ مصرف داروهای در گمرک مانده نمی‌گذرد و این داروها به تدریج ترخیص می‌شوند."
به این ترتیب با توجه به اظهارات فوق می‌توان نتیجه گرفت که ارز مرجع واردات دارو نیز به صورت رسمی حذف شد و از این پس باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت دارو در بازار باشیم.
بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تخصیص ارز برای کالاهای اساسی و مواد اولیه دارویی وجود ندارد.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که از آغاز سال جاری تا ۱۶ اردیبهشت‌ ماه ۱۵۷ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داد.
دارو و برخی تجهیزات پزشکی سال قبل در اولویت یک قرار داشتند و برای واردات نیز ارز مرجع دریافت می‌کردند. بانک مرکزی در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۱ مبلغ ۳.۱ میلیارد دلار برای واردات دارو اختصاص داد.
باید دید پس از واردات دارو با ارز مبادله‌ای و رشد شدید قیمت دارو در بازار آیا دولت و مجلس چاره‌ای برای کنترل قیمت این محصول حیاتی برای مردم خواهند داشت یا خیر؟
 
کد مطلب: 30329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *