۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶

درگیری حامیان بشار اسد در ترکیه با پلیس+عکس

صدها نفر از مردم ترکیه که با هدف به تصویر کشیدن نارضایتی و خشم خود از سیاست‌های دولت آنکارا در قبال بحران سوریه تظاهرات کردند، با پلیس درگیر شدند.

معترضان به سیاست های دولت آنکارا در جریان تجمع ضد دولتی خود در شهر «ریحانیه» واقع در مرز بین ترکیه و سوریه با پلیس این کشور درگیر شدند.

خبر این درگیری بعد از انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در این شهر مرزی ترکیه با سوریه گزارش شده است.

بر اساس این خبر، معترضان ترکیه ای بر این باورند که دولت اقدامات کافی را برای جلوگیری از وقوع انفجارهایی که هفته گذشته در شهر مرزی این کشور با سوریه اتفاق افتاد و به مرگ بیش از 50 نفر منجر شد، به کار نگرفته است.

شبکه تلویزیونی «راشا تودی» نیز در پوشش این خبر نوشت که در درگیری های امروز شنبه میان معترضان در ترکیه و پلیس این کشور نیز به سمت معترضان گازهای اشک آور شلیک و از ماشین آب پاش علیه آنها استفاده شد.

بر اساس نوشته این شبکه تلویزیونی، تظاهرات امروز مردم ترکیه با حضور بیش از هزار معترض شروع شد و گزارش های محلی نشان می دهند که تعداد شرکت کنندگان به بیش از 10 هزار نفر نیز رسید.

در این خبر آمده است که معترضان بنرهای قرمز رنگی را با خود حمل می کردند و به سمت افسران پلیس نیز سنگ و بطری پرتاب می کردند و به این ترتیب بود که درگیری های امروز میان پلیس و مردم معترض ترکیه شدت پیدا کرد.

معترضان امروز با هدف اعلام همبستگی با قربانیان بمب گذاری های اخیر در شهر مرزی ترکیه و سوریه تظاهرات کردند و پلیس تلاش کرد که جمعیت تظاهرات کنندگان را متفرق کند.

در جریان این تظاهرات برخی از موانع پلیس شکسته شد و گزارش هایی نیز در رابطه با بازداشت چند معترض و جراحت چندین نفر دیگر منتشر شد.

از شدت درگیری میان پلیس و معترضان بعد از تقریبا یک ساعت کاسته شد.

در ادامه این خبر آمده است که مردم ترکیه که از سیاست های دولت کشورشان در قبال سوریه به خشم آمده اند،‌ خواستار استعفای نخست وزیر و کابینه او هستند و معتقدند که راه دادن پناهندگان سوری به داخل کشورشان منجر شده است که ترکیه هدف حمله قرار بگیرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که ده ها تن از مردم ترکیه در طول روزهای اخیر بارها در اعتراض به سیاست های ضد سوری دولت آنکارا تظاهرات کرده و در شرایطی که در تلاش بوده اند تا از موانع پلیس عبور کنند و به راهپیمایی خود ادامه دهند، با پلیس درگیر شده اند و نیروهای پلیس نیز به منظور متفرق کردن جمعیت معترض، از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرده است.

 

معترضان در ترکیه اعلام کرده اند که مواضع غلط دولت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر کشورشان و سیاست های اشتباهی که آنکارا در قبال سوریه اتخاد کرده،‌ منجر به حوادث تروریستی اخیر در شهر ریحانیه شده است.

کد مطلب: 30491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *