۱
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۸
افزایش خودسرانه قیمت پژو پارس و سمند

ایران خودرو مصوبه شورای رقابت را زیر پا گذاشت

تصویر یکی از صفحات فروش سایت ایران خودرو
تصویر یکی از صفحات فروش سایت ایران خودرو
شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید خودروهای سمند و پژو پارس،علاوه بر افزایش قیمت خودروها، مصوبه شورای رقابت را زیر پا گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، علیرغم آنکه شرکت ایران خودرو اعلام کرده بود به مصوبه شورای رقابت مبنی بر قیمت گذاری خودروها پایبند است، در سایت این شرکت، قیمت خودروهای تولیدی افزایش یافته تا شاهد تکرار افزایش خودسرانه قیمت خودرو توسط این شرکت خودروسازی باشیم. بر این مبنا، قیمت پژو پارس که بر اساس اعلام شورای رقابت ۲۶،۷۰۰،۰۰۰ تومان باید باشد در سایت ایران خودرو ۳۰،۶۰۰،۰۰۰ تومان اعلام شده که ۴ میلیون تومان گرانتر است. در مورد خودروی سمند نیز که پیش از این با قیمت ۲۲،۲۰۰،۰۰۰ تومان عرضه می شد، ایران خودرو قیمت را به ۲۶،۴۸۰،۰۰۰ تومان افزایش داد. افزایش خودسرانه قیمت خودروها توسط ایران خودرو در شرایطی صورت گرفته که مدیر فروش ایران خودرو در گفت و گو با واحد مرکزی خبر رسما اعلام کرده بود مردم خودروی مورد نظر خود را می توانند با قیمت اعلام شده توسط شورای رقابت خریداری کنند اما در فاصله یک ماه، شاهد افزایش قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو و زیر پا گذاشتن مصوبه شورای رقابت هستیم. در همین حال جمشید پژویان رییس شورای رقابت گفت: در صورت عدم تطبیق قیمت خودرو با دستورالعمل شورای رقابت مردم می‌توانند شکایت کنند.
مشخص نیست افزایش بی ضابطه قیمت خودرو توسط ایران خودرو با چه مجوزی انجام شده و چرا هیچ گونه نظارتی بر قیمت خودروهای عرضه شده در بازار انحصاری خودرو در کشور وجود ندارد.
کد مطلب: 32162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *