۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۵
الجزيره:

امسال تعداد بيشتري از فلسطيني‌ها در نماز جمعه مسجدالاقصي شرکت کردند

رژیم صهیونیستی امسال تسهیلاتی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان در نظر گرفت و به تعداد بیشتری از آنان اجازه داد وارد آنجا شوند که این امر در حد خود تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر سیاست هایی است که این رژیم در قدس دنبال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره همزمان با حرکت هزاران فلسطینی به سمت مسجد الاقصی برای اقامه آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان پلیس اسرائیل تدابیر امنیتی شدیدی در داخل مسجد الاقصی و اطراف آن به اجرا گذاشت.
نیروهای اسرائیلی بسیاری از فلسطینیانی را که از کرانه باختری برای اقامه نماز در مسجد الاقصی آمده بودند در گذرگاه ها و پست های ایست و بازرسی متوقف کردند و مانع از ورود آنها به قدس شدند.
نیروهای اسرائیلی از ورود مردان بالای دوازده سال و زیر چهل سال به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.
الیاس کرام خبرنگار این شبکه در قدس در گفتگویی از منطقه جبل الزیتون درباره تسهیلاتی که امسال برای ورود نمازگزاران به قدس و مسجد الاقصی در نظر گرفته شده است گفت: مقامات رژیم اشغالگر به اهالی کرانه باختری برای اولین بار در سال های گذشته اجازه دادند برای شرکت در نماز جمعه وارد مسجد الاقصی شوند البته این تسهیلات با تعیین محدوده سنی همراه است ولی افراد برای ورود به قدس ومسجد الاقصی دیگر نیازی به مجوزهایی که معمولا رژیم اشغالگر به اهالی کرانه باختری می داد ندارند. این تسهیلات به دهها هزار تن از اهالی کرانه باختری امکان داد در طول ماه مبارک رمضان وارد مسجد الاقصی شوند اما با این حال مقامات اشغالگر از ورود دهها هزار نفر نیز جلوگیری کردند زیرا با توجه به محدوده سنی تعیین شده به آنها اجازه داده نشد وارد آنجا شوند.
الیاس کرام در ادامه به نقل از یکی از فلسطینیان که نیروهای اشغالگر از ورود وی به مسجد الاقصی جلوگیری کردند گفت: همه مردم جهان آرزو می کنند جوان بمانند غیر از مردم فلسطین که آرزو می کنند پیر شوند تا بتوانند برای اقامه نماز وارد قدس شوند.
خبرنگار در ادامه افزود: تسهیلاتی که برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی ارائه شده است خوب است اما رژیم اشغالگر از این تسهیلات به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات و سیاست های خود در قدس از جمله سیاست یهودی سازی استفاده می کند.
وی در ادامه افزود: فلسطینیان امسال احساس می کنند با توجه به حوادثی که در چارچوب بهار عربی روی می دهد کشورها سرگرم این حوادث هستند و از مسئله فلسطین و قدس غافل شده اند بر همین اساس از اعراب و مسلمانان می خواهند برای نجات این شهر مقدس از دست سیاست های رژیم صهیونیستی و تلاش هایی که برای از بین بردن هویت عربی آن انجام می دهد تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تدابیر امنیتی شدیدی که رژیم اشغالگر در قدس به اجرا گذاشته است گفت: این تدابیر برای تامین امنیت و تسهیل ورود فلسطینیان به قدس و مقابله با تنش های احتمالی است. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که وقتی اسرائیل به فلسطینیان اجازه می دهد وارد مسجد الاقصی شوند دیگر نیازی به درگیری و تنش نیست. مسلمانان خواستار اجرای شعائر دینی خود و اقامه نماز در مسجدالاقصی هستند و زمانی که اسرائیل تسهیلاتی در این زمینه قائل می شود دیگر دلیلی برای برخورد بین طرفین باقی نمی ماند.
کد مطلب: 3278
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *