۱
۱
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
وحشت زدگی شریعتمداری و اصولگرایان از نزدیک شدن اصلاح طلبان به پیروزی

اهداف خبرسازی درباره رد صلاحیت روحانی

نظرسنجی ها از پیشتازی حسن روحانی در اغلب استانها حکایت دارد
نظرسنجی ها از پیشتازی حسن روحانی در اغلب استانها حکایت دارد
تمایل افکار عمومی و مردم به اصلاح طلبان باعث وحشت اردوگاه اصولگرایان و خبرسازی رسانه های وابسته به آنها شده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر با بهبود سریع و غیر قابل پیش بینی وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، حرکت های ایذایی برای متوقف کردن این روند آغاز شده است. روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که صلاحیت حسن روحانی در جلسه روز دوشنبه شورای نگهبان بررسی خواهد شد. این در حالی است که سخنگوی شورای نگهبان بارها از این نحوه اطلاع رسانی درباره تصمیم های این شورا انتقاد کرده بود و گفته بود اخبار مربوط به شورای نگهبان توسط وی یا سایت این شورا اطلاع رسانی خواهد شد. از قرار معلوم برخی رسانه ها از این امر مستثنی هستند یا خود را مستثی می دانند. به هر حال انتشار خبر ردصلاحیت حسن روحانی بدون در نظرگرفتن پیامدهای داخلی و خارجی آن و در شرایطی که مسئولان انتخابات بر شکل گیری حماسه سیاسی مورد نظر رهبرانقلاب تاکید دارند، بسیار پرسش برانگیز است.
برخورد چند وقت اخیر با اعضای ستاد دیگر کاندیدای اصلاح طلب یعنی محمدرضا عارف هم در همین راستا قالب ارزیابی است. در واقع با بالا رفتن امکان پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات چند حادثه و اتفاق رسانه ای به طور همزمان واقع شده است:
۱- سایت های و رسانه های اصولگرا به ویژه رسانه های قالیباف به کار نظرسازی افتاده اند و با این کار قصد دارند با تمایل افکار عمومی و مردم به اصلاح طلبان مقابله کنند.
۲- با اعضای ستاد عارف درتهران و شهرستانها برخورد شده است.
۳- در کنار اینها خبرسازی برخی رسانه های ضد اصلاح طلب هم افزایش یافته است و تمرکز عمده آنها بر روی این محور است که عارف و روحانی ائتلاف نخواهند کرد در حالی که قرائن وشواهد، حتی به شهادت حسین شریعتمداری چیز دیگری را نشان می دهد. به نظر می رسد ترس اصولگرایان از یک کاسه شدن رای اصلاح طلبان و افزایش احتمال پیروزی قاطع، آنها را به وادی عملیات روانی با هدف القاء اختلاف بین اصلاح طلبان کشانده است؛ در حالیکه با آمدن آرای خاموش به صحنه، احتمال پیروزی اصلاح طلبان حتی در صورت حضور هر دو کاندیدا وجود دارد.
۴- از طرف دیگر نگرانی حسین شریعتمداری از پیروزی اصلاح طلبان هم افزایش یافته است. شریتعمداری در سرمقاله روز دوشنبه خود با اشاره با ابراز نگرانی از افزایش احتمال اجماع اصلاح طلبان بر کاندیداتوری روحانی و کناره گیری دکتر عارف به نفع وی نوشت:« آيا نمي‌توان حدس زد حالا که در پراکنده کردن مردم از رويکرد به اصولگرايي ناموفق بوده‌اند، در پي آنند که اين منظور را با تعدد و چندگانه کردن وروديه‌هاي اصولگرايي دنبال کنند؟! توضيح آن که هر يک از چند نامزد اصولگرا يکي از وروديه‌ها باشد! در اين حالت، باز هم رويکرد مردم به اصولگرايي است ولي از چند وروديه متفاوت که اگرچه با يکديگر تفاوت چنداني ندارند- اختلاف در سليقه‌ها و نه اصول- ولي در هر‌صورت، چند کانال متفاوت تلقي مي‌شوند حالا، اگر اين چند شاخه‌ متفاوت در جريان رقابت به مقابله با يکديگر هم بپردازند- که متاسفانه بعضا اينگونه است- احتمال وارد آمدن خدشه بر پيکره اصولگرايي، يعني همان خواست دشمن، دور از انتظار نخواهد بود!» نگرانی شریعتمداری یک دلیل مبرهن است که افکار عمومی متمایل به اصلاح طلبان است و این جریان اصولگرا را بسیار نگران کرده است.
۵- خبر بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی در شورای نگهبان مطرح می شود. وقتی نگرانی کیهان از احتمال کناره گیری عارف به نفع روحانی را کنار این خبر قرار دهید همه چیز روشن می شود؛ وضع اصطلاح طلبان بسیار مناسب است و این موضوع، برادر حسین و اردوگاه اصولگرایان را به شدت وحشت زده کرده است.
کد مطلب: 33132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اگر بخوان روحانی رو اینطوری از دور خارج کنن باید قید انتخابات رو زد... تازه می دونی چه جوسازی علیه ایران انجام میشه ..اخه چه اشکالی داره یک فرد میانه رو مثل روحانی پیروز بشه .. ?