۲
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۸
ایران با شکست لبنان، به یک قدمی صعود رسید

سناریوهای صعود مستقیم ایران به جام جهانی برزیل

سناریوهای صعود مستقیم ایران به جام جهانی برزیل
تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی در مقابل لبنان در یک قدمی صعود به جام جهانی برزیل قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، پس از شکست یک بر صفر امروز ازبکستان در مقابل کره جنوبی، ایران نیز با نتیجه چهار بر صفر لبنان را در ورزشگاه آزادی تهران شکست داد تا با ۱۳ امتیاز پس از کره جنوبی در رده دوم قرار گیرد. در هفته پایانی مسابقات که روز سه شنبه ۲۸ خرداد برگزار می شود در ساعت ۱۶:۳۰ به طور همزمان کره جنوبی میزبان ایران است و ازبکستان در تاشکند به مصاف قطر می رود که دیگر شانسی برای صعود ندارد. هم اکنون کره جنوبی با ۱۴ امتیاز صدرنشین است و صعود مستقیم خود را تا حدود زیادی قطعی کرده و ایران با ۱۳ و ازبکستان با ۱۱ امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.
سناریوهای صعود ایران
ایران در روز پایانی در صورت توقف ازبکستان در مقابل قطر، با هر نتیجه ای در مقابل کره جنوبی به جام جهانی صعود می کند اما اگر ازبکستان در مقابل قطر پیروز شود، ایران در صورت شکست در مقابل کره جنوبی از صعود مستقیم به جام جهانی بازخواهد ماند و به پلی آف خواهد رفت.
در صورت پیروزی ایران در مقابل کره جنوبی هر دو تیم ایران و کره به جام جهانی صعود می کنند و ازبکستان به پلی آف می رود اما در صورت پیروزی ازبکستان و تساوی ایران با کره جنوبی، تفاضل گل تعیین کننده خواهد بود که تفاضل گل ایران با ۵+ بهتر است.
به نظر می رسد ایران با دو پیروزی متوالی که در مقابل قطر و لبنان به دست آورده در یک قدمی صعود مستقیم به جام جهانی قرار گرفته و اگر شانس با ایران یار باشد و ازبکستان در مقابل قطر متوقف شود، ایران حتی در صورت شکست در مقابل کره هم به طور مستقیم به جام جهانی صعود می کند اما در صورت پیروزی ازبکستان در بازی آخر، ایران باید از کره امتیاز بگیرد و تفاضل گلی بهتر از ازبکستان داشته باشد تا به طور مستقیم به جام جهانی برود. در مجموع مسیر صعود ایران هموار شده و اگز بازیکنان، قدر این فرصت را بدانند، صعود مستقیم ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ را هفته آینده جشن خواهیم گرفت.
کد مطلب: 33382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *