۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱
محسن رضایی:

تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی دائمی نخواهد بود

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی دائمی نخواهد بود و دوباره قابل برگشت است، گفت: سوریه باید به سازمان همکاری های اسلامی بازگردد.
محسن رضایی با اشاره به تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی گفت: تعلیق عضویت سوریه در این سازمان دائمی نخواهد بود و دوباره قابل برگشت است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم اقدام اشتباه اخیر در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در مکه اصلاح شود، گفت: سوریه باید به سازمان همکاری های اسلامی بازگردد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان دولت و ملت سوریه به بهانه دموکراسی خواهی حوادث تروریستی را در سوریه رقم می زنند، گفت: بحث اتفاقات سوریه، بحث دموکراسی خواهی نیست و دموکراسی خواهی یک بهانه است.

وی با اشاره به اینکه دولت سوریه باید به کمک مردم خود مسئله را حل کند، افزود: سوریه شریک استراتژیک ماست و حمایت ایران از سوریه به جا و با معناست.

رضایی در خصوص دستاوردهای حضور رئیس جمهور در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی گفت: مجموعه فعالیت های دولت در خصوص فعال کردن دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خوب بوده است.

وی در همین زمینه حضور ایران و سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس مکه، برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی جنبش عدم تعهد وبرگزاری نشست مشورتی تهران درباره سوریه را از مجموعه فعالیتهای خوب دولت عنوان کرد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: در این نشست عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی و همه دستگاهها و موسسات مربوط به آن به حالت تعلیق درآمد.

در همین زمینه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان نیز اعلام کرد که تهران با تعلیق عضویت هر کشوری در سازمان همکاری اسلامی مخالف است.
کد مطلب: 3341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *