۰
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۴۱

ارتباط کشته شدن یک لبنانی با سفارت ایران

سفیر ایران در لبنان ضمن رد هرگونه ارتباط ایران با کشته شدن یک شهروند لبنانی مقابل سفارت ایران در بیروت، بر حمایت تهران از استقرار لبنان تأکید کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النشره، غضنفر رکن آبادی امروز طی اظهاراتی در انجمن مطبوعات و روزنامه در بیروت گفت: از آنچه که روز یکشنبه در مقابل سفارت ایران رخ داد و به دنبال آن یک نفر از شهروندان لبنانی بر اثر تیراندازی کشته شد، متاسفیم.
روز یکشنبه گذشته شماری از معترضان لبنانی در اعتراض به آنچه که آنها دخالت حزب الله در سوریه می خواندند، مقابل سفارت ایران در بیروت تظاهرات کردند و در جریان این تظاهرات یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس کشته شد.
سفیر ایران در بیروت گفت: ایران هیچ ارتباطی با حادثه ای که به کشته شدن "هاشم سلمان" در جریان این اعتراضات نداشته است و این حادثه مقابل سفارت ایران در بیروت رخ نداده بود بلکه در ۵۰۰ متری آن اتفاق افتاد.
وی در گفتگو با شبکه المنار گفت: از مسئولان مربوطه می خواهم که درباره این حادثه تحقیق کنند و سفارت ایران را در جریان این تحقیقات قرار دهند تا از تکرار حادثه مشابه در آینده جلوگیری شود.
رکن آبادی در ادامه افزود: لبنان با وجود همه مشکلات توانست در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بر اسرائیل پیروز شود.
وی گفت: ملت کشورهای عربی به دلیل حملات اسرائیلی در شرایط سختی به سر می برند و هدف اساسی آن شعله ور کردن فتنه های مذهبی است زیرا این تنها روش برای خاموش کردن انقلاب های عربی است.
وی همچنین ادامه داد: ایران در کنار بیداری ملت های عربی ایستاده است و ملت های عربی باید نسبت به تلاش های غرب برای انحراف این انقلاب ها هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: هدف غرب و اسرائیل در انحراف انقلاب های عربی شکستن اراده مقاومت این ملت ها است.
وی گفت: جنگ علیه سوریه برای شکستن اراده مقاومتی است که با وجود همه فشارها به عنوان تنها محور حامی گزینه مقاومت علیه اسرائیل باقی مانده است.
وی در ادامه افزود: زور و خشونت هرگز به نتیجه نمی رسد و گفتگو تنها راه حل بحران سوریه است.
وی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز گفت: این انتخابات حرکت و پویایی مردم ایران و صندوق های رای اعتماد ملت به رئیس جمهور آینده را نشان می دهد.
کد مطلب: 33566
مرجع : خبرگزاری تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *