۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۰
شینهوا:

سازمان ملل از تشکیل کمیسیون تحقیق درباره خشونت های قومی در میانمار استقبال کرد

افزایش خشونت های قومی در میانمار، دبیر کل سازمان ملل از تصمیم دولت برای تشکیل کمیسیون تحقیق درباره خشونت های اخیر در ایالت راخین استقبال کرد.
 به نقل از شینهوا، "بان کی مون" روز گذشته از تصمیم دولت میانمار برای تشکیل کمیسیونی ۲۷ نفره برای تحقیق و بررسی درباره خشونت های اخیر در ایالت راخین در غرب این کشور استقبال کرد.

در جریان درگیریهای اخیر در میانمار و خشونت های قومی از سوی بودائیان علیه ملسمانان که از اوایل ژوئن آغاز شد، صدها نفر کشته و آواره شدند.

وظیفه این کمیسیون ارائه پیشنهاداتی برای پایان دادن به درگیریهای قومی، یافتن راه حلی برای همزیستی مسالمت آمیز و پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی است.

گفته می شود که گزارش اعضای این کمیسیون درباره دلایل بروز خشونت، میزان تلفات و روشهای کاهش تنش در روز ۱۷ سپتامبر ارائه می شود.

این گزارش درحالی منتشر می شود که بیشتر مسلمانان میانمار هم اکنون در اردوگاههای مرزی به سر برده و به کشورهای دیگر فرار کرده اند.

مسلمانان روهینگیا برای زنده ماندن در حالی که فرزندان خود را در بغل دارند در زیر باران شدید و برخی با پای برهنه از جنگل عبور می کنند تا به ساحل رسیده و از آنجا به بنگلادش بروند.

در کمپهای مهاجرانی که مسلمانان روهینگیا از سال ۱۹۹۳ به آنها پناه می برند، مردم وابسته به کمکهای غذایی سازمان های خیریه و بین المللی هستند.

بر اساس یک آمار دولتی، فقط در یکی از کمپ های کاکس بازار شش هزار خانواده که بالغ بر ۷۰ هزار نفر می شوند زندگی می کنند و اغلب در سرپناه هایی که فقط ۱۵ متر مربع وسعت دارد سه خانواده باهم زندگی می کنند.
کد مطلب: 3412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *