۰
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۴

دیدار محمدرضا عارف با روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب

معاون اول دولت اصلاحات گفت: رسانه‌ای که آلت دست باشد، نبودنش بهتر از بودنش است. مشکل رسانه‌های ما این است که بسیار آسیب‌پذیرند، اما شهامت نویسنده را نباید از او گرفت.

به گزارش ایسنا، جمعی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب در نشستی صمیمی با معاون اول دولت اصلاحات به بیان دغدغه‌هایشان در حوزه فعالیتشان از جمله آزادی برخی زندانیان، آزادی قلم در روزنامه‌ها و بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و نیز پیشنهاد به عارف برای حضور در دولت پرداختند.

محمدرضا عارف در سخنانی گفت: مشکلاتی که در خصوص رسانه‌ها مطرح شد، در مورد دانشگاه‌ها نیز وجود داشت. یعنی در دانشگاه ها نیز به همان میزان نگاه امنیتی بود و اجازه فعالیت به دانشجویان به صورت محدود داده می شد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات در فضایی صمیمی حل شود، یادآور شد: از ابتدا مطمئن بودم که نتیجه این حماسه حل مشکلات در کوتاه‌مدت نخواهد بود. آزادی‌ زندانیان سیاسی و مساله حصر نیز باید با همراهی حل و فصل شود. برخی افراد که طی این مدت بازداشت شدند دانگیزه‌ای جز خدمت به کشور نداشتند.

عارف در ادامه با تاکید بر اینکه نباید نقش مردم را در انتخابات نادیده گرفت، گفت: مردم پیروز این صحنه بودند و باید حداکثر استفاده را از شرایط کرد. چراکه مردم مطالباتی دارند که باید پاسخ داده شود ولی درک این را هم دارند که اگر بدانند همه مشکلات در حال برطرف شدن است، با دولت همکاری می ‌کنند.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به اینکه باید دست دولت در انتخاب اعضای کابینه اش باز باشد، تصریح کرد: اگر رییس دولت احساس کند، نیرویی به او تحمیل می شود باعث ایجاد فتنه و دعوا می شود. باید به رییس جمهور پیشنهاد کرد اما نباید فردی را به وی تحمیل کرد چراکه حس سهم‌خواهی به وی القا می شود.

عارف با تاکید بر اینکه باید به دولت در هر سطحی کمک کرد، ادامه داد: جریانی وجود دارد که می خواهد، هر اتفاقی را به نفع خود مصادره کند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه‌ها به سمت سیاست‌زدایی و امیت‌زدایی حاکم شود، خاطرنشان کرد: باید تحملمان را بالا ببریم و اختلاف سلیقه‌ها را بپذیریم و ظلم است که این انتخابات را محدود به چند نفر کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه باشاره به فضای رسانه‌ای کشور نظام یادآور شد: رسانه ای که آلت دست باشد، نبودنش بهتر از بودنش است. مشکل رسانه‌های ما این است که بسیار آسیب‌پذیرند. شهامت نویسنده را نباید از او گرفت.

وی همچنین درباره تشکیل حزبی فراگیر که مورد پرسش یکی از حاضرین بود گفت:درباره ایجاد یک حزب فراگیر در حال تامل هستم نباید احزاب قائم به فرد باشند.

در این دیدار یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در توضیح پاره‌ای از مشکلات صنفی گفت: در دوره حاکمیت اصولگرایان از رهبر اصلاحات گرفته تا کوچک‌ترین اعضا مورد تهدید و تهمت قرار گرفتند و روزنامه‌نگارانی که خود را در حاشیه امن می دیدند به هم‌صنفان خود اتهام‌هایی مانند جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و... زدند.

روزنامه نگاران اصلاح‌طلب از عارف خواستند تا فضا برای فعالیت برابر رسانه‌ای بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فراهم شود و نگاه امنیتی از روزنامه‌نگاران برداشته شود.

اما به جز مسائل صنفی ،روزنامه نگاران اصلاح طلب خواستار حضور عارف در کابینه جهت پی‌گیری مطالباتشان شدند. یکی دیگر از روزنامه نگاران در این خصوص اظهار داشت: حضور یک اصلاح‌طلب در کابینه دولت می‌تواند موجب پی گیری مطالبات اصلاح‌طلبان شود و از آنجایی که این مسئولیت سنگین است بر این باوریم که شما می توانید این مسئولیت را بپذیرید و قبول زحمت کنید.
کد مطلب: 34237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *