۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵
موید حسینی صدر :

قیمت مرغ در کشورهای همسایه 2500 تومان است!

در حال حاضر مردم توقع دارند دولت در جهت کنترل قیمت ها گام اساسی بر دارد ؛ در سالهایی که ما فقدان گرانی و تورم را داشتیم ، هر ساله دولت ها قبل ورود به ماه رمضان با تدابیری که می اندیشید سعی می کرد قیمت ها را در ماه رمضان کنترل کند و تدابیری برای کالاهای اساسی مثل مرغ ، لبنیات ، گوشت ، شکر و این قبیل مصارف داشته باشد.
قیمت مرغ در کشورهای همسایه 2500 تومان است!
موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مردم توقع دارند دولت در جهت کنترل قیمت ها گام اساسی بر دارد ؛ در سالهایی که ما فقدان گرانی و تورم را داشتیم ، هر ساله دولت ها قبل ورود به ماه رمضان با تدابیری که می اندیشید سعی می کرد قیمت ها را در ماه رمضان کنترل کند و تدابیری برای کالاهای اساسی مثل مرغ ، لبنیات ، گوشت ، شکر و این قبیل مصارف داشته باشد.

به گزارش اعتدال، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امسال از سوی دولت اتفاق متضاد هر ساله رخ داده و رفته رفته که به ماه رمضان نزدیک می شویم قیمت ها نیز سیر صعودی دارند ؛ از نان و لبنیات گرفته تا مابقی اقلام افزایش می یلبند و این افزایش قیمت ها مطلقا به تحریم ربط ندارد و تنها ضعف عملکرد است ؛ ما اکیدا از دولت می خواهیم در شرایطی که نزدیک به ورود ماه مبارک هستیم و مشکلات مردم زیاد شده است ، تدبیری بیندیشد و این را در نظر بگیرد که امسال افزایش حقوقها هم اصلا متناسب با تورم در هیچ بخشی نبوده است ، پس حداقل انتظار مردم از دولت کنترل بازار است.

نماینده مردم خوی و چایپاره تصریح کرد: اکیدا به دولت توصیه می کنم در مورد خوراک و معیشت مردم تدبیری فوری کند.

وی گفت: در حال حاضر با این اوضاع اقتصادی در همسایگی کشور ما گوشت با همین قیمت دلار ۲ هزارتومانی، ۵ دلار یعنی ده هزار تومان است و قیمت مرغ ۲۵۰۰ تومان است ، چرا دولت سریعا در ماه مبارک کالایی که نمی تواند کنترل قیمت بر آن داشته باشد یا توان تامین کالایی را ندارد وارد نمی کند؟

حسینی صدر گفت: وقتی انحصار واردات داریم ، پس افزایش قیمت ها تعمدی است و ما به وزیر صنعت توصیه می کنیم انحصار را در بحث واردات بردارد تا مشکلات حل شود؛ زیرا تا مادامی که واردات منحصر است، وارد کنندگان قیمت اقلام را در دست دارند .

وی در خاتمه گفت: با شرایط فعلی به نظر می آید دولت برای فاز دوم هدفمندی هیچ اقدامی انجام ندهد و همان فاز اول را آسیب شناسی کند و ببیند کجا ناقص اجرا شده است وآسیب های همان فاز اول را بر طرف کند .

کد مطلب: 359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *