۰
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱

پیشنهاد کاپلو برای بازی تدارکاتی ایران و روسیه/ ۴۰ اتاق در طبقه هشتم سزار پارک رزرو شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال از پیشنهاد فابیو کاپلو برای انجام بازی تدارکاتی میان ایران و روسیه خبر داد.
پیشنهاد کاپلو برای بازی تدارکاتی ایران و روسیه/ ۴۰ اتاق در طبقه هشتم سزار پارک رزرو شد
به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره سفر خود به برزیل به همراه کارلوس کی روش به نکاتی اشاره کرد.

بازدید از امکانات هتل و نشست ۴ ساعته با مسئولین هتل سزارپارک

نبی گفت: ۱۰ آذر به اتفاق کارلوس کی‌روش از هتل سزار پارک محل اقامت تیم ملی در سائوپائولو بازدید داشتیم. در نشست ۴ ساعته‌ای که با مسئولین هتل برگزار شد توافقات اولیه درباره حضور تیم ملی انجام و مقرر شد ۴۰ اتاق در طبقه هشتم هتل در اختیار تیم ملی قرار بگیرد تا بازیکنان با آسایش به امور خود بپردازند. نکته قابل توجه کوتاه بودن مسافت هتل تا فرودگاه است که ۱۰ دقیقه زمان می برد. با توجه به ترافیکی که در شهر سائوپائولو وجود دارد این هتل بهترین گزینه برای تیم ملی بود و از همه مهمتر فاصله کوتاه زمانی ۱۵ دقیقه‌ای از هتل به محل کمپ تمرینی تیم ملی در باشگاه کورینتیانس است.

وی افزود: باشگاه کورینتیانس یکی از معروف‌ترین و پرسابقه‌ترین باشگاه‌ها در برزیل است که ما با انتخاب این باشگاه سعی بر آن داریم تا شرایط آماده سازی و آسایش را برای بازیکنان تیم ملی فراهم کنیم تا بازیکنان بدون مشکل و با آسودگی به انجام تمرینات خود بپردازند و عملکرد خوبی در جام جهانی ۲۰۱۴ داشته باشند.

دبیرکل فدراسیون تصریح کرد: بعدازظهر یکشنبه ۱۰ آذر نیز نشستی را با نایب رئیس شهردار شهر سائوپائولو به مدت ۲ ساعت برگزار کردیم و به توافقات خوبی در رابطه با خدمات لازم به تیم ملی و تماشاگران ایرانی که به این شهر می آیند، رسیدیم. روز یازدهم آذر نیز نشستی را با مسئولین باشگاه کورینتیناس برگزار و از امکانات این باشگاه به همراه کارلوس کی‌روش و گسپر (بازیکن اسبق تیم ملی برزیل و مسئول این باشگاه) بازدید کردیم.

نبی ادامه داد: قرار شد امکانات این باشگاه به گونه‌ای فراهم شود که بازیکنان از صبح که وارد باشگاه می شوند تا بعدازظهر در باشگاه بمانند و پس از تمرین صبح استراحت کرده و تمام امکانات در اختیارشان باشد و سپس به انجام تمرینات بعدازظهر خود بپردازند و پس از پایان تمرینات روزانه باشگاه را به قصد هتل ترک کنند. در واقع تمام مجموعه این کمپ در اختیار تیم ملی باشد تا بازیکنان بدون کم و کاستی فعالیت‌های تمرینی خود را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد فضاهای کلینیکی، پزشکی و بدنسازی و سایر امکانات در کمپ نیز در اختیار تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد. این کمپ تمرینی و محل اقامت بازیکنان تیم ملی از اول ژوئن ۲۰۱۴ تا پایان بازی‌های ایران در جام جهانی در اختیار تیم ملی فوتبال ایران است.

دبیر کل فدراسیون گفت: با حجت الاسلام خزرجی مدیر مرکز موسسه اسلامی، خیریه و فرهنگی برزیل در این شهر نشستی برگزار کردیم و در جلسه‌ای که به مدت ۳ ساعت ۳۰ دقیقه به طول انجامید مسائل فرهنگی مربوط به هواداران تیم ملی ایران در برزیل که مورد پشتیبانی این مرکز قرار می گیرند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعلام مقرارت جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

دبیر کل فدراسیون تاکید کرد: روز ۱۴ آذرماه به شهر سالوادور و محلی که قرعه کشی جام جهانی در آن برگزار می شد سفر و سپس در سمیناری که توسط سپ بلاتر و با حضور نمایندگان ۳۲ تیم شرکت کننده از جام جهانی افتتاح شد، شرکت کردیم. در این سمینار که نمایندگان کشورها از ۳ تا ۸ نماینده داشتند موارد مختلفی اعم از مقررات مسابقات، محل تمرینات، محل اقامت، رفت و آمد ، حراست، بازاریابی، رسانه، پخش تلویزیونی، تماشاگران، استادیوم ها و محل مسابقات توسط مسئولین بخش های مختلف مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حضور مسئولین ژاپن، ایران، آمریکا و آرژانتین در کنار یکدیگر

نبی درباره برگزار مراسم قرعه کشی که روز ۱۵ آذرماه برگزار شد گفت: همهمه و هیجان خاصی در سالن قرعه کشی وجود داشت و نکته جالبی که باید به آن اشاره کنم قرار گرفتن مسئولین فدراسیون های ژاپن، ایران، آمریکا و آرژانتین در کنار یکدیگر و در ردیف جلو همزمان با قرعه کشی بود. این مراسم با کاستی‌های خاص خود برگزار شد که با فرهنگ بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای اسلامی مطابقت نداشت و چون مراسم رسمی بین المللی بود نمایندگان همه تیم ها باید در این مراسم شرکت می کردند.

وی ادامه داد: وقتی قرعه تیم‌ها از سوی دبیر کل فیفا اعلام می شد، شور و هیجان خاصی در محل قرعه کشی حاکم بود. به خصوص در چند بخش؛ بخشی که گروه تیم آمریکا مشخص شد، بخشی که مربوط به مشخص شدن گروه انگلیس بود و اعلام همگرو های تیم آرژانتین. این چهار گروه زمانی که قرعه هایشان اعلام شد، همهمه خاصی در سالن اجتماعات برپا شد.

بازتاب موفقیت فوتبال ساحلی ایران و پدیده ای به نام تیم ملی فوتبال ایران

سرپرست تیم ملی خاطرنشان کرد: بعد از پایان مراسم قرعه کشی رسانه‌های برزیلی زمانی که با من مواجه می‌شدند از عملکرد و موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی سخن گفته و عنوان می کردند که تیم ملی فوتبال ساحلی پیشرفت بسزایی داشته و فکر می کنیم تیم ملی فوتبال ایران نیز به عنوان یک پدیده در این جام حضور خواهد داشت. ضمن اینکه برخورد خوب و شایسته‌ای را با نمایندگان ایران در این مراسم داشتند.

در خواست روسیه برای بازی تدارکاتی

نبی تصریح کرد: برخی از مربیان تیم ها مخصوصا سرمربی تیم ملی روسیه از ایران خواست تا در ماه جاری بازی دوستانه با تیم ملی کشورش داشته باشیم. همچنین مربیانی که شناخت خوبی از کی‌روش داشتند، خواستار برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم ملی ایران بودند که جمع بندی ما در خصوص این دیدارها به جلسه با کفاشیان و کی‌روش در تاریخ ۲۳ آذرماه موکول شد. در واقع در این نشست در خصوص کمپ تیم های ملی، مسابقات دوستانه و برنامه های تیم ملی با کفاشیان و کی روش به گفت و گو خواهیم پرداخت.

عملکرد مطلوب تیم ملی به تعامل باشگاه ها و سازمان لیگ هم بستگی دارد

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: اگر خیلی خوب کار کنیم می توانیم در این گروه بازی‌های معقولی را داشته و نمایش خوبی از خود به جای بگذاریم و اگر نتوانیم در بحث مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا تعامل لازم را با اردوهای تیم ملی برقرار بکنیم، قاعدتا این گروه برای تیم ملی بسیار سخت خواهد بود و سخت تر از آن برای سرمربی و بازیکنان تیم ملی.

وی در پایان گفت: باید تعامل و همکاری های لازم بین فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه ها صورت بگیرد تا در این فرصت خوب باقیمانده شاهد این باشیم که تیم ملی با قدرت هرچه بیشتر در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور مثمرثمری داشته باشد و اهالی فوتبال و مردم عزیز کشور بتوانند هرچه بهتر و با نشاط‌تر مسابقات تیم ملی را در جام جهانی دنبال کنند.
کد مطلب: 36065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *