۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۰

روسیه غرب را از رویكردهای یكجانبه در باره سوریه برحذر داشت

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه، غرب را از یكجانبه گرایی و اتخاذ رویكردهای یكجانبه در باره سوریه برحذر داشت.
 لاوروف روز دوشنبه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با 'اركی تومیویی' وزیر امور خارجه فنلاند گفت: هر گونه ایده یكجانبه در باره سوریه موثر نیست و به حل بحران این كشور كمكی نمی كند.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: در سوریه باید مناقشه مسلحانه را متوقف كرد و همه كسانی كه با یكدیگر می جنگند را از اقدامات مسلحانه باز داشت.

لاوروف افزود: به احتمال زیاد مبتكران ایده های غیر از این پیشنهاد آماده اند تا جان انسانها را فدای ابتكارات خود كنند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینكه بیانیه نشست ژنو (در سی ام ماه ژوئن گذشته) پایه و اساس روند حل و فصل مسایل سوریه را تشكیل می دهد، اظهار داشت: با تلاش روسیه، دمشق با این بیانیه موافقت كرد اما كشورهای غربی هیچ گونه اقدام مشابهی برای جلب موافقت مخالفان دولت سوریه با این بیانیه نكردند.

وی افزود: نگران مواضع برخی بازیگران خارجی هستیم كه توافقات ژنو را كهنه می دانند.اما همه بازیگران در شورای امنیت باید اهمیت اجرای توافقات ژنو را بدانند.

لاوروف گفت: مسكو از تمام طرف های سوری و بازیگران خارجی خواسته است تا از كارشكنی درباره توافقات نشست 'گروه اقدام' در ژنو و قطعنامه های ۲۰۴۲ و ۲۰۴۳شورای امنیت در خصوص سوریه خودداری كنند.

وی خاطرنشان كرد: روسیه خواهان توقف هر گونه خشونت در سوریه و آغاز روند حل مسالمت آمیز بحران در این كشور با مشاركت تمام طرف های سوری و بدون مداخله خارجی از راه گفت و گوهای ملی میان دولت دمشق و گروه های مخالف آن می باشد.

وی افزود: تا كنون كشورهایی كه مورد مداخله خارجی یا اقدامات یكجانبه بدون اجازه سازمان ملل قرار گرفته اند، الگویی برای دموكراسی هم نشده اند.


کد مطلب: 3643
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *