۰
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر داد

آغاز ذخیره‌سازی ۲۰۰۰ تن سیب و ۳۵۰۰ تن پرتقال شب عید

آغاز ذخیره‌سازی ۲۰۰۰ تن سیب و ۳۵۰۰ تن پرتقال شب عید


با توجه به آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید ۲۰۰۰ تن سیب و ۳۵۰۰ تن پرتقال برای شب عید ذخیره‌سازی و تا نیمه نخست سال آینده توزیع می‌شود.

یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی آخرین وضعیت ذخیره‌سازی میوه شب عید با بیان این‌که برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی سیب و پرتقال شب عید آغاز شده است، گفت: در این روند مباشران تامین میوه‌های شب عید مشخص شده‌اند و تفاهم‌نامه‌ای نیز با باغداران استان تهران و اتحادیه باغداران شمال برای تامین سیب و پرتقال شب عید امضا کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که نحوه‌ی قیمت‌گذاری سیب و پرتقال در شب عید بعدا اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید معمولا از نیمه‌ی دوم اسفند‌ماه آغاز می‌شود، ولی در تهران معمولا از ۲۵ اسفند‌ماه به بعد توزیع میوه‌ها آغاز می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر این‌که معمولا آخرین خرید مردم در شب عید میوه است، تصریح کرد: هم‌چنین به دلیل این‌که مهاجرت از تهران زیاد است، توزیع میوه شب عید در استان تهران در روزهای آخر سال جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از میوه ذخیره‌سازی شده برای شب عید مردم در استان تهران نیز در ۱۵ روز نخست فروردین‌ماه و پس از بازگشت مردم از سفرهای نوروزی توزیع می‌شود.

به گفته صادقی در حال حاضر قرار است حدود ۲۰۰۰ تن سیب و ۳۵۰۰ تن پرتقال به عنوان میوه شب عید در استان تهران ذخیره‌سازی شود. در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌هایی با تعاونی‌ باغداران تهران و شمال منعقد شده است.

او درباره ی کیفیت میوه‌هایی که قرار است ذخیره‌سازی شود نیز گفت: سیب ممتاز است و تقریبا وزن آن از ۱۴۰ تا ۲۰۰ گرم است. حدود ۷۰ درصد از سیب‌ها قرمز و ۳۰ درصد آنها نیز سفید است.

وی با بیان این‌که پرتقالی که در شب عید توزیع می‌شود درجه یک شمال است بیان کرد: دامنه‌ وزنی این پرتقال‌ها بین ۲۲۰ تا ۳۳۰ گرم است و ۲۰ گرم بالا و پایین آن نیز در تفاهم‌نامه بدون مشکل مطرح شده است.

صادقی در پایان گفت: در حال حاضر جلسات برای بررسی و انجام کارهای کارشناسی جهت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره آغاز شده است.
کد مطلب: 36491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *