۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۶

پيروزي هندباليست‌هاي ايران بر چين

تيم ملي هندبال ايران در سومين مسابقه خود در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا از سد چين گذشت.
پيروزي هندباليست‌هاي ايران بر چين
تيم ملي هندبال ايران عصر امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ در سومين ديدار خود در شانزدهمين دوره رقابت‌هاي قهرماني هندبال آسيا به مصاف تيم ملي چين رفت و توانست با حساب ۳۴ بر ۲۷ حريف خود را شکست دهد؛ شاگردان رافائل نيمه نخست را بسيار بد شروع کردند و با حساب ۶ بر يک از حريف عقب افتادند، اما رفته رفته به بازي برگشته و نتيجه را جبران کردند. پيروزي ايران در حالي رقم خورد که نيمه نخست اين مسابقه با نتيجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ايران به پايان رسيده بود.

چيني‌ها که ۱۱ بار در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا حضور پيدا کرده‌اند دو مدال نقره در سال‌هاي ۱۹۷۹ و ۲۰۰۰ کسب کرده‌اند. همچنين اين تيم دو مدال برنز در سال‌هاي ۱۹۷۷ و ۱۹۹۱ به دست آورده است. تيم چين در سال‌هاي ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ به عنوان چهارم دست يافته است.

در تاريخ رقابت‌هاي قبلي قهرماني جام ملت‌هاي آسيا ايران سه بار برابر چين به ميدان رفته است که در دو بازي برتري با ايران بوده و تنها يک ديدار را واگذار کرده است.

پيش از اين بازي تيم‌هاي کره‌ جنوبي و ازبکستان به مصاف هم رفته بودند که اين مسابقه با برتري کره‌اي‌ها خاتمه پيدا کرده بود. پس از ديدار ايران و چين هم تيم‌هاي عربستان و بحرين برابر هم قرار مي‌گيرند که نتيجه اين بازي براي شاگردان رافائل بسيار حائز اهميت است، چراکه در بازي آخر خود بايد برابر بحرين قرار بگيرند.

بازي بعدي تيم ملي ايران ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه برابر ازبکستان خواهد بود.

کد مطلب: 36966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *