۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۶

قفل مراکز مشاوره باز شد

باز شدن قفل مراکز مشاوره،تشریح آخرین وضعیت بیمه زنان خانه دار،بازنگری قانون موبایل دانش اموزی،باز بودن مدارس کشور تا آخرین روز سال،انتقاد از انباری هایی که کلاس درس شدند،مجوز دارشدن مراکز خیریه اهدای جهیزیه، مشکلات مسکن مهر و ... از مهمترین اخبار آموزش و پرورش، زنان و جوانان است.
قفل مراکز مشاوره باز شد
در این هفته بالاخره وزیر آموزش و پرورش نسبت به خبر استیضاحش واکنش نشان داد و وقتی خبرنگاران نظرش را درباره این درخواست نمایندگان مجلس جویا شدند، گفت:از کسانی سئوال کنید که دنبال این موضوع بودند، من که دنبالش نبودم.

علی اصغر فانی همچنین نسبت به اجرای شتاب زده ۶.۳.۳ نیز بار دیگر انتقاد کرد و گفت: این طرح آنقدر شتاب زده بوده است که بسیاری از انباری های مدارس تبدیل به کلاس درس شدند و یا در وسط کلاس ها تیغه کشیده و کلاس ها را کوچک تر کردند.

بازنگری قانون ممنوعیت موبایل دانش آموزی

در این هفته باز واکنش یکی دیگر از مسوولان آموزش و پرورش را در برابر قانون ممنوعیت موبایل دانش اموزی داریم.مدیرکل ارزیابی و عملکرد شکایات آموزش و پرورش معتقد است که اگر یک دستورالعملی ابلاغ می شود، به معنای این نیست که تا ابد آن دستورالعمل اجرا شود و امکان بازنگری آن وجود دارد که موبایل دانش اموزی از جمله این دستورالعمل هاست.

به گفته سید رحیم میرشاه ولد ما معتقدیم که موبایل می تواند در اختیار دانش آموز باشد؛ چراکه برخی از دانش‌آموزان بیماری خاص داشته و اولیا می خواهند در جریان سلامت آنها باشند.داشتن موبایل برای دانش آموز می تواند اثرات مثبت و یا منفی تعلیم و تربیت را در پی داشته باشد.این موضوع قابل بحث است و می توان با شرایط و ضوابطی، استفاده از موبایل را در مدارس آزاد کرد.

چالشی به نام کمبود مدارس مسکن مهر

از زمان ساخت پروژه های مسکن مهر، موضوع تامین زیرساخت های زندگی از جمله مدارس این شهرک ها دغدغه مسوولان و منتقدان بود. پس از تحویل تعدادی از واحدهای مسکن مهر پیش بینی ها به وقوع پیوست و بسیاری از مشکلات زیرساختی از جمله مدرسه منجر به انتقاد ساکنان این محلات شد. کمبود مدارس در مسکن مهر مشکلاتی را ایجاد کرده است و منجر به تراکم دانش اموزی در کلاس های درس شده است. در این زمینه رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفته است: کمبود مدرسه در پروژه های مسکن مهر یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در پروژه های عمرانی است که باید برای سال تحصیلی آینده با ساخت مدارس جدید در شهرک های جدید بخشی از این کمبود را جبران کرد.

به گفته مرتضی رئیسی اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی مدارس این پروژه‌ها باید از محل اعتبارات استانی تامین شود، چرا که اعتبار ملی عمرانی برای احداث مدارس در این شهرک‌ها در اختیار سازمان نوسازی قرار ندارد.

مدارس کشور تا ۲۸ اسفند دایر است

در آخرین روزهای سال و در شرایطی که شایعات بسیاری مبنی بر بسته شدن مدارس از تاریخ ۲۰ یا ۲۱ اسفند ماه مطرح شده است، مدیر کل ارزیابی و عملکرد شکایات آموزش و پرورش اعلام کرده است: تمامی مدارس موظف به باز بودن تا ۲۸ اسفند ماه براساس تقویم رسمی کشور هستند و اگر غیر از این باشد، تخلف است.

به گفته سیدرحیم میرشاهولد،اگر مدیری تعطیلی زودرس مدارس را به معلم یا دانش آموز اعلام کرده باشد، تخلف انجام داده و به محض اطلاع، این موضوع پیگیری می شود.

قفل مراکز مشاوره ازدواج باز شد

بالاخره در این هفته تکلیف مراکز مشاوره مشخص شد و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از توافق نهایی با سازمان نظام روان­شناسی کشور در خصوص راه ­اندازی مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده و مشخص شدن وضعیت مراکز مشاوره دارای مجوز از سازمان ملی جوانان سابق خبر داد.

به گفته محمود گلزاری گفت: مراکز مشاوره بایستی دوره ­های آموزشی و مشاوره همسرگزینی و آموزش همسران جوان را بگذرانند و پس از آن فعالیت خود را شروع کنند.مراکز با سابقه دارای مجوز از سازمان نظام روان­شناسی و مشاوره که می­ خواهند در حوزه مشاوره ازدواج فعالیت کنند نیز ملزم به اجرای همین رویه هستند. ضمن آنکه بسته ­های آموزشی تا پایان اردیبهشت ۹۳ تدوین شوند و مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده پس از شرکت در کارگاههای آموزشی در خرداد سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کنند.

گلزاری همچنین عنوان کرد که از این به بعدتابلوی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با آرم وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روان­شناسی و مشاوره کشور طراحی و در سر در مراکز نصب می­ شود.

آخرین وضعیت بیمه زنان خانه دار و مرخصی زایمان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره نحوه اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان زنان، توضیح داده است: کار کارشناسی برای اجرایی کردن بیمه زنان خانه دار در حال انجام است و پیش نویس آن نیز به منظور ارایه به فراکسیون زنان مجلس تدوین شده تا بتوان کاری در این حوزه انجام داد.

به گفته شهیندخت مولاوردی برای اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان زنان، منابع تامین اعتبار مشخص نشده بود.برخی دستگاهها آن را اجرا کردند اما دستگاههایی که پوشش بیمه ای آنها سازمان تامین اجتماعی بود با توجه به هزینه های بسیار زیاد آن و همچنین وزارت آموزش و پرورش این طرح را اجرا نکرد.با پیگیریهای انجام شده و مکاتبات ما با کمیسیون اجتماعی قرار شد که این طرح مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

او همچنین از ایجاد خانه های امن برای زنانی که با خشونت های خانگی و کودکان مواجه هستند، خبر داده و گفته است: طرح خانه های امن برای زنان و کودکان در قالب لایحه امنیت زنان و کودکان تدوین خواهد شد.همچنین درباره مصوبه ازدواج فرزند خوانده با والدین مولاوردی ما اقدامات لازم را انجام داده و استفتاء انجام شده است و منتظر جواب هستیم که بزودی نظر خود را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

مراکز خیریه اهدای جهیزیه مجوز دار می‌شوند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این هفته به غیر از تعیین تکلیف مراکز مشاوره ازدواج، یک خبر مهم دیگر هم درباره مراکز خیریه داد و آن خبر این است که مراکز خیریه اهدای جهیزیه باید مجوز لازم خود را از وزارت کشور بگیرند و بسته های آموزشی ازدواج را از وزارت ورزش و جوانان.

به گفته گلزاری، محتوای آموزش و پکیج ازدواج را تهیه وزارت ورزش تهیه و در اختیار این نهادهای خیریه می گذارد تا آنها همزمان با اهدای جهیزیه این بسته و محتوای آموزشی به آنها داده شود.
کد مطلب: 37708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *