۰
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷

طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران پایدار شد

معاون نظارت بر بهره برداري شركت مهندسي آبفای كشور با اعلام اینکه هم اکنون 1600 میلیاردتومان طرح تایید شده آب و فاضلاب روی میز است گفت: مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در سال جاری پایدار شد.
طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران پایدار شد
علي اصغر قانع با بيان اينكه در حال حاضر با پشتوانه نمايندگان مجلس ۱۰۰ ميليارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در كشور در حال انجام است گفت: اكنون بيش از يكهزار و ۶۰۰ ميليارد تومان طرح تاييد شده آب و فاضلاب روي ميز است.

معاون نظارت بر بهره برداري شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با اشاره به اينكه ايرانيان ساکن در حاشيه خليج فارس مايل به سرمايه گذاري در طرح هاي آب و فاضلاب هستند اظهارداشت: به دليل محدوديت منابع مالي، ما نمي توانيم طرح هاي جديد را آغاز كنيم.

وي با بيان اينكه بايد مباحث مربوط به تاخير در اجراي طرح ها و كيفيت محصول در طرح هاي آب و فاضلاب ديده شود افزود: قراردادها بايد دائم به روز شود. قانع گفت: اكنون ۱۳ قراداد بيع متقابل در استفاده از پساب براي معادن وجود دارد.

قانع ادامه داد: مطالعات طرح انتقال آب درياي عمان و خليج فارس به فلات مركزي در سال ۹۲ پایدار شد و عمليات مطالعات تکمیلی آن در حال انجام است. وي افزود: اين طرح در افق ۵۰ ساله، ۴۸ ميليون جمعيت شهري و روستايي را زيرپوشش قرار مي دهد.
کد مطلب: 37810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *