۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷

مرکز آمار: افزایش ۱٫۵ برابری قیمت مواد غذایی در یک سال

علی‌محمد احمدی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، خبر داد که بر پایه گزارش ارسالی مرکز آمار به این کمیسیون، در تیرماه سال‌جاری شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴٫۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گزارش انتخاب ؛ این عضو کمیسیون مجلس به نقل از مرکز آمار گفت که میانگین نرخ تورم دوازده ماهه این گروه نیز ۳۵٫۴ درصد است.

وی با اظهار این که بیشترین افزایش قیمت در این مدت مربوط به نان، شیر، پنیر، و تخم مرغ است «اجرای نادرست» قانون هدفمندی یارانه‌ها را دلیل اصلی این میزان تورم در ایران دانست.

به گفته علی‌محمد احمدی، بر اساس گزارش مرکز آمار همچنین شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در تیرماه ۹۱ به میزان ۲٫۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: «بیشترین سهم از این افزایش به ترتیب به مسکن و آب و برق و گاز و سایر سوخت‌ها با ۴۷٫۷ درصد، بهداشت و درمان با ۱۴٫۵ درصد و کالاها و خدمات متفرقه با ۱۴٫۳ درصد متعلق است.»

علی‌محمد احمدی نرخ تورم در دو بخش مواد غذایی و مسکن را غیرطبیعی خواند و افزود که «اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا می‌شد، شاهد چنین افزایش قیمت‌هایی نبودیم».
کد مطلب: 3794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *