۱
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰

حادثه قطار مسافربری تهران- مشهد 21 کشته و زخمی برجای گذاشت

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن اشاره به برخورد قطار مسافربری تهران - مشهد مقارن ساعت 23 پنجشنبه در ورودی ایستگاه امروان دامغان، گفت: این حادثه یک کشته و 20 مجروح برجای گذاشت.
حادثه قطار مسافربری تهران- مشهد 21 کشته و زخمی برجای گذاشت
احمد طاهری ضمن بیان اینکه قطار عادی مسافربری شماره ۳۲۴ که ساعت ۱۷ تهران را به قصد مشهد ترک کرده بود در زمان ورود به ایستگاه امروان نرسیده به دامغان واقع در اداره کل راه آهن شمالشرق کشور با یک قطار باری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرد، افزود: خوشبختانه قطار باری که حمل کننده سوخت بوده در آن لحظه خالی بوده است.

وی با بیان اینکه این قطار ۳۴۰ مسافر داشته و متاسفانه یک مرد در این سانحه کشته شده، افزود: ۲۰ نفر از هموطنانمان در این برخورد مجروح شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن تصریح بر اینکه بخش قابل توجهی از مجروحان به صورت سرپایی درمان شده اند، گفت: پنج نفر به بیمارستان کوثر سمنان و بقیه به بیمارستان ولایت دامغان برای انجام درمان منتقل شده اند.

به گفته طاهری، نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس منطقه با حضور به موقع در محل حادثه ضمن تخلیه مسافران از درون واگن ها به مداوای سانحه دیدگان، پرداختند، گفت: ایستگاه امروان از جاده اصلی ۱۵ کیلومتر فاصله دارد که در این راستا مسافران به وسیله اتوبوس به مسجد ایستگاه دامغان منتقل شده و یک گروه مجهز پزشکی برای چکاپ کامل این عزیزان در محل حاضر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر تردد قطارهای تهران مشهد و بلعکس با حضور مدیر کل راه آهن شمالشرق و کمیسیون سوانح این اداره کل باز شده و تردد به حالت عادی برگشته، افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته قرار است تا یک قطار نیز از سمنان به ایستگاه دامغان اعزام شده تا باقی مسافران را به مقصد برساند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان در خاتمه تصریح کرد: استاندار سمنان نیز هم اکنون در راس هیئتی با حضور در محل سانحه و همچنین بیمارستان های ذکر شده بر نحوه امدادرسانی و رسیدگی به حال مسافران نظارت دارند.

ستاد بحران استان سمنان از زمان وقوع حادثه برای انجام تمهیدات لازم تشکیل و کلیه کادر پزشکی و درمان بیمارستان ولایت دامغان نیز در آماده باش کامل هستند.
کد مطلب: 39183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *