۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۶

ارتش عراق تکریت را پس گرفت /کرکوک در کنترل پیشمرگ های کرد

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای ارتش عراق کنترل کامل شهر تکریت را در دست گرفتند.
ارتش عراق تکریت را پس گرفت /کرکوک در کنترل پیشمرگ های کرد
شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای ارتش عراق کنترل کامل شهر تکریت را در دست گرفتند.

تکریت دومین مرکز استانی است که طی دو روز تحت تصرف شورشیان بود. تکریت مرکز استان صلاح الدین است و در نیمه راه بین بغداد و موصل-دومین شهر این کشور- قرار دارد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: نیروهای کردی پیشمرگ ها کنترل کامل شهر کرکوک در شمال عراق را دست گرفتند.

منابع آگاه از اقدام گروه تروریستی داعش به توزیع اسلحه در میان ساکنان شهر موصل خبر دادند و گفتند : گروه داعش پس از تصرف انبارهای اسلحه و مهمات نیروهای پلیس عراق با ایجاد مراکزی در این شهر اسلحه در میان ساکنان آن توزیع می کند .

در همین حال خبرگزاری فرانسه اعلام کرد : مسئولان عراقی از پیشروی گروه داعش به کمتر از ۱۰۰ کیلومتری بغداد خبر دادند.

همچنبن یک سرهنگ پلیس عراقی و ساکنان این کشور اعلام کردند شورشیان شهرک ضلوعیه را در نود کیلومتری شمال بغداد اشغال کرده اند.

یک ساکن این منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت مردان مسلح در خیابان ها آمد و شد می کنند و هیچ نشانی از نیروهای دولتی در این بخش دیده نمی شود. واحد مرکزی خبر از بغداد گزارش داد ؛ سخنگوی داعش در پیامی رادیویی از حرکت داعشی ها به سمت بغداد و تلاش برای اشغال این شهر خبر داد.

العربيه: زندگی عادی به شهر موصل بازگشت

شبکه العربیه اعلام کرد: زندگی عادی به شهر موصل در شمال عراق بازگشت و افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش"در خیابان‌های این شهر حضور ندارند.

این شبکه اعلام کرد زندگی عادی به شهر موصل در شمال عراق بازگشت و افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش"در خیابان‌های این شهر حضور ندارند.

تصاویر جدید از شهر موصل مرکز استان نینوا نشان می‌دهد افراد مسلح داعش در خیابان‌های این شهر حضور ندارند و هیچ نشانه‌ای درباره حضور این افراد در موصل وجود ندارد.

آزادی گروگان های ترک

رسانه های ترکیه روز پنجشنبه گزارش کردند تعدادی از گروگان های ترک که به دست گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در شهر موصل در شمال عراق بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

شبکه تلویزیون سی ان ان ترک و اتحادیه کارگران ترکیه اعلام کرد افراد آزاد شده ۳۱ راننده کامیون هستند که طی دو روز گذشته به دست این گروه به گروگان گرفته شده بودند. تاکنون دولت ترکیه این خبر را به صورت رسمی تایید نکرده است.

حدود ۵۰ نفر از کارکنان دیپلماتیک کنسولگری ترکیه در شهر موصل نیز هنوز هم در اسارت اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام قرار دارند.

کرکوک در کنترل پیشمرگ های کرد

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: نیروهای کردی پیشمرگ ها کنترل کامل شهر کرکوک در شمال عراق را دست گرفتند.

همچنین وزارت دفاع عراق از کشته شدن چهل و پنج تروریست داعشی و انهدام دهها خودروی آنها در سه استان موصل ، صلاح الدین و دیاله خبر داد.
کد مطلب: 39273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *