۰
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷

جزئیات انهدام شبکه بزرگ سرقت مسلحانه در پایتخت/ دستگیری رئیس باند با کمک بالگرد

رئیس پلیس آگاهی تهران جزئیات انهدام شبکه بزرگ سرقت مسلحانه و کشته شدن یکی از سرکرده های این باند به دست پلیس را تشریح کرد.
جزئیات انهدام شبکه بزرگ سرقت مسلحانه در پایتخت/ دستگیری رئیس باند با کمک بالگرد
سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات پلیس برای دستگیری سارقان مسلح اظهار داشت: خودروهای گشت پلیس آگاهی مجهز به تجهیزات نوین شده و یکی از این تجهیزات استعلام سریع وضعیت سرقتی بودن خودروها است. دوم خردادماه امسال ماموران گشت پلیس آگاهی در حوالی خیابان رازی یک خودروی مزدا ۳ را مشاهده کردند که با بررسی پلاک متوجه سرقتی بودن این خودرو شدند. ماموران بلافاصله به راننده دستور ایست دادند اما راننده مزدا ۳ بدون توجه به اخطار پلیس به سمت خیابان قزوین فرار کرد. در ادامه عملیات تعقیب و گریز ماموران لاستیک خودرو را هدف قرار دادند که سارقان با توجه به پنچر شدن خودرو و گرفتار شدن در ترافیک از ماشین پیاده شده و به صورت مسلحانه یک موتورسیکلت را سرقت کرده و پس از شلیک به شیشه خودروی پلیس از محل گریختند.

وی افزود: ماموران با توجه به این که محل درگیری شلوغ بود و با توجه به حفظ جان شهروندان از تیراندازی به سوی سارقان خودداری کردند. در ادامه با توجه به تصاویر به دست آمده از سارقان ماموران موفق شدند هویت متهمان فراری را شناسایی کنند. تحقیقات پلیس نشان می داد متهمان جزو یک باند بزرگ سرقت هستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره شگرد سارقان نیز گفت: اعضای این باند ابتدا خودروهای مزدا ۳ را سرقت کرده و سپس با این خودروها دست به زورگیری مسلحانه می زدند. در یک اقدام فشرده که حدود ۱۵ روز به طول انجامید ماموران هویت تمام اعضای این باند را شناسایی کرده و قرار بود صبح روز ۲۰ خرداد در عملیاتی هماهنگ اعضای این باند دستگیر شوند.

وی ادامه داد: در حالی که ماموران برای عملیات آماده شده بودند شامگاه ۱۹ خرداد ماموران گشت پلیس آگاهی در خیابان جیحون یک دستگاه خودروی مزدا ۳ دیگر را مشاهده کردند که سابقه سرقت داشت. راننده خودرو وقتی متوجه حضور ماموران شد قصد فرار داشت که پس از تصادف با چند خودرو در ترافیک مجبور به توقف شد. در این هنگام دو مرد و یک زن از خودرو فرار کرده که یکی از آنها با اسلحه شات‏گان به سوی ماموران تیراندازی کرد و زمانی که قصد گروگانگیری داشت هدف چند گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد، زن جوان نیز بلافاصله دستگیر و سومین متهم با تیراندازی هوایی ماموران متوقف و بازداشت شد. در بازرسی از متهم سوم یک قبضه اسلحه شاه‏کش کشف شد.

محمدیان تاکید کرد: در جریان تحقیقات از دو متهم دستگیر شده مشخص شد این افراد جوز همان باند بزرگ سرقت مسلحانه هستند به همین خاطر ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز و در مرحله اول ۱۸ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند. دو قبضه اسلحه نیز از متهمان کشف شد.

دستگیری سرکرده باند با کمک بالگرد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه درباره عملیات کارآگاهان برای دستگیری سرکرده این باند نیز گفت: متهم اصلی در اسلامشهر شناسایی شد که با مشاهده ماموران با یک دستگاه خودروی مگان سرقتی به سمت زمین های کشاورزی گریخت. با توجه به جغرافیای منطقه بلافاصله از هواناجا درخواست بالگرد کردیم که بالگرد سریع در اختیار ما قرار گرفت و ماموران در جریان تیراندازی متهم و همدستش را زخمی کرده و پس از توقف آنها را بازداشت کردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم عملیات نیز یک مالخر افغانی که مقدار زیادی اموال سرقتی از جمله طلا و لوازم خانه در اختیارش بود شناسایی و دستگیر شد. در این عملیات دو عضو دیگر باند نیز دستگیر شدند.

محمدیان درباره سابقه کیفری اعضای این باند نیز گفت: ۱۵ نفر از اعضای این باند از سارقان سابقه دار هستند که فرد کشته شده نیز دارای چندین فقره سابقه سرقت مسلحانه و درگیری با پلیس بود. ۴ زن در این باند دستگیر شدند که دو نفر از آنها به عنوان پوشش در سرقتها و فروش اموال مسروقه حضور داشتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه افزود: اعضای این باند در زندان با یکدیگر آشنا شده و به واسطه متهم اصلی و فرد کشته شده به یکدیگر متصل بودند. ارزش زورگیری های اعضای این باند بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است که با شناسایی سرقت های خانه از سوی متهمان ارزش سرقتها بالاتر خواهد رفت.

محمدیان ادامه داد: اعضای این باند از اواخر سال گذشته سرقت های خود را آغاز کرده و بیشتر در محدوده های شمال غرب، شمال و جنوب غرب تهران مرتکب جرم می شدند. همچنین تا کنون ۵۰ نفر از شکات به اداره آگاهی مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به این که دو مالبخاته و یک مامور از سوی اعضای این باند مجروح شدند خاطرنشان کرد: افرادی که در تهران و حتی شهرهای اطراف تهران از سوی سرنشینان خودروی مزدا ۳ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی به طرح شکایت بپردازند.
کد مطلب: 39479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *