۰
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
در جلسه شورای عالی توسعه صادرات صورت گرفت

ضرورت تقویت صادرات برای خروج از شرایط رکود

ضرورت تقویت صادرات برای خروج از شرایط رکود

معاون اول رئیس‌جمهور از توسعه صادرات به عنوان یکی از راه‌های برون‌رفت از شرایط رکود یاد کرد و گفت: خروج از رکود از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت در سال جاری است و از این‌رو ضروری است تدابیر و راهکارهایی برای تقویت و توسعه صادرات کشور اندیشیده شود.
اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در جلسه شورای عالی توسعه صادرات، بر لزوم حمایت از صادرکنندگان کشور تاکید کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط خواست دستورالعملی مشخص برای اقدامات حمایتی از صادرکنندگان تدوین کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به مشکلات صدور ضمانت‌نامه بانکی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، از بانک مرکزی خواست ظرف مدت یک ماه این موضوع را بررسی و پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دهد.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد صادرات کالا و خدمات در سال ۹۲ و دو ماهه ابتدای سال جاری از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت ارائه شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین گزارشی نیز درباره اهداف و عملکرد صادرات غیرنفتی در حوزه کالا و خدمات در برنامه پنجم توسعه و نیز اثرات پرداخت جوایز صادراتی در تحقق اهداف صادراتی ارائه کرد.

محدودیت منابع بانک‌ها، لزوم اخذ گواهی استاندارد اجبای جهت صادرات کالا و تأخیر در استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کد مطلب: 39519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *